Ga naar inhoud

if(strlen($_POST['voornaam']) < 2


anoniem

Aanbevolen berichten

in de computer! totaal staat een artikeltje over webprogrameren. bij mij werkt het niet. ik heb nu: [code:1:f5c61c3e3f]<form action="nieuwlid.php" method="POST"> Voornaam: <input type="text" name="Voornaam"> <br> Achternaam: <input type="text" name="Achternaam"> <br> Land: <select name="land" class="dropdown"> <option value="">Kies een land</option> <option value="NLD">Nederland </option> <option value="BEL">Belgi&</option></select> <br> Email: <input type="text" name="Email"> <br> Gebuikersnaam: <input type="text" name="Gebruikersnaam"> <br> Wachtwoord: <input type="password" name="Wachtwoord"> <br> Wachtwoord herhalen: <input type="password" name="Wachtwoord herhalen"> <br> <input type="submit" value="Word lid">[/code:1:f5c61c3e3f] en bij nieuwlid.php: [code:1:f5c61c3e3f]<?php if(strlen($_POST['voornaam']) < 2 || strlen($_POST['achternaam']) < 3) { echo("<b>u heeft te weinig gegevens</b> ingevuld!"); } else { echo("goed gedaan"); } ?>[/code:1:f5c61c3e3f] wat doe ik fout??!! bij mij staat er altijd u heeft te weinig gegevens ingevuld!
Link naar reactie
[quote:04814d3b94="Bill Gates"]Probeer eens:[code:1:04814d3b94]echo "<pre>"; print_r($_POST); echo "</pre>";[/code:1:04814d3b94]in de verwerkende php-file te zetten (bovenaan of zo). Als hier niets uitkomt is er iets obscuuurs aan de hand...[/quote:04814d3b94] Heb ik gedaan. Ik zie helemaal niets. Obscuur, inderdaad. PHP versie 4.0.5
Link naar reactie
[quote:7dc4ed783f="Bill Gates"][quote:7dc4ed783f="CorneilleT"]PHP versie 4.0.5[/quote:7dc4ed783f]In dat geval: http://www.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.post Of te wel: ipv $_POST moet je $HTTP_POST_VARS gebruiken...[/quote:7dc4ed783f] En dat was nu precies wat nodig was. Het werkt al een trein. Bedankt.
Link naar reactie
Ik snap er niets van! bij mij werkt het nogsteeds helemaal niet!!! zelfs niet met dit erbij: [code:1:3146a84851]echo "<pre>"; print_r($_POST); echo "</pre>";[/code:1:3146a84851] bij "Word lid.php" heb ik nu devolgende code: [code:1:3146a84851]<form action="myscript.php" method="post"></form><html> <head> <title></title> </head> <body> <form action="nieuwlid.php" method="POST"> Voornaam: <input type="text" name="Voornaam"> <br> Achternaam: <input type="text" name="Achternaam"> <br> Land: <select name="land" class="dropdown"> <option value="">Kies een land</option> <option value="NLD">Nederland </option> <option value="BEL">Belgi&</option></select> <br> Email: <input type="text" name="Email"> <br> Gebuikersnaam: <input type="text" name="Gebruikersnaam"> <br> Wachtwoord: <input type="password" name="Wachtwoord"> <br> Wachtwoord herhalen: <input type="password" name="Wachtwoord herhalen"> <br> <input type="submit" value="Word lid"> </body> </html>[/code:1:3146a84851] bij "nieuwlid.php" heb ik: [code:1:3146a84851]<html> <head> <title></title> </head> <body> <?php if(strlen($_POST['Voornaam']) < 1 || strlen($_POST['Achternaam']) < 1) { echo("U heeft te weinig gegevens ingevuld. Ga terug."); } else { echo("goedzo"); } ?> </body> </html>[/code:1:3146a84851] Wat ik ook intyp er komt altijd te staan u hebt te weinig gegevens ingevuld... hij verwijst hem wel goed door maar het werkt niet. :( WIE HELPT MIJ??!! :(
Link naar reactie
:o[quote:46149cddd0="pullie"]Word lid.php[/quote:46149cddd0]Kan je beter "word_lid.php" van maken (geen hoofdletters en geen spaties in URL's) Maak van "nieuwlid.php"[code:1:46149cddd0]<html> <head> <title></title> </head> <body> <?php if(strlen($Voornaam) < 1 || strlen($Achternaam) < 1) { echo("U heeft te weinig gegevens ingevuld. Ga terug."); } else { echo("goedzo"); } ?> </body> </html>[/code:1:46149cddd0] :wink:
Link naar reactie
Ik heb bovenstaande zaken allemaal geprobeert incl: $HTTP_POST_VARS en die andere code erin. Dan krijg ik area ( ) of zoiets. Ik blijf ook de foutmelding houden dat er niet genoeg is ingevuld. mijn hele code staat in http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=674096#674096 maar ik ben door de moderator hier heengestuurd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...