Ga naar inhoud

[php] C:\ als link in php


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben bezig een pagina password protected te maken. Op die pagina zit een iframe waarin een ftp-site staat en een ander iframe waarin de locale c:\ schijf staat. Echter, nu zet ik de heleboel om naar php, wat gewoon kan, maarrr... Ik kan niet linken naar "C:\". De regel van het probleem ziet er zo uit: [code:1:b1ffdf1f29]print "<iframe name=\"localdisk\" src=\"c:\\" width=\"790\" height=\"150\" frameborder=\"0\" ></iframe><br>";[/code:1:b1ffdf1f29] Nu vind php het niet leuk als je twee backslashjes (\) achterelkaar zet (zie deel bij "src=\"c:\\"). Echter, als ik 1 slash weghaal, of ik stop er een spatie tussen, werkt het niet meer... Dus hoe kan ik dit wel linken (en dus wel de c: schijf laten zien in de layer). Alvast bedankt! Jochem
Link naar reactie
[quote:bf55bcdb0f="XBL"]Nu vind php het niet leuk als je twee backslashjes (\) achterelkaar zet [/quote:bf55bcdb0f] PHP vindt dit best wel leuk. Sterker nog PHP 'print' een backslash voor je. De eerste backslash zorgt ervoor dat je de te printen string escaped om een speciaal karakter in te voegen. Voorbeeld: print "\"" zal een " printen print "\\" print dus een backslash. Aangezien je na die backslash nog een quote wilt hebben moet je ook die escapen (zoals je bij die andere deed) .... src=\"c:\\\" .... zal dus wel goed gaan. De eerste \ escaped de ", de tweede de \ en de derde weer een ". En resulteerd dus in [i:bf55bcdb0f]src="c:\"[/i:bf55bcdb0f]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...