Ga naar inhoud

Problemen phpbb205 forum!


anoniem

Aanbevolen berichten

Kijk eens in het "Administration Panel", onder "General Admin" >> "Configuration". Onderaan heb je een 4-tal velden: - Use SMTP Server for email - SMTP Server Address - SMTP Username - SMTP Password Als je bij "Enable account activation" voor "User" hebt gekozen en de bovenstaande 4 velden staan niet goed ingevuld dan krijg je die foutboodschap (omdat de authorization E-mail niet verzonden kan worden). (PS. Overigens is phpBB 2.0.6 ook al uit, maar dat wist je waarschijnlijk al.)
Link naar reactie
Disabled? Die keuze is er niet voor "Enable account activation". Je kunt alleen kiezen voor "None", "User" of "Admin". Bedoelde je "None" of doelde je misschien op de optie daaronder "User email via board" die wel de keuzemogelijkheid "Disabled" heeft (die keuze heeft echter geen invloed op account activation). Wat is overigens de exacte foutboodschap die je krijgt? [color=green:5043d46892][i:5043d46892]P.S. het is een lycos host (ondersteunen die dat dan ben ik er ook vanaf)[/i:5043d46892][/color:5043d46892] De account activation functie werkt onafhankelijk van de provider waar je je website hebt ondergebracht. Het enige wat nodig is voor email activation is dat je de juiste gegevens invult in de "SMTP" velden (als je email activation zou willen gaan gebruiken bedoel ik, indien je voor "none" kiest hoeft dat natuurlijk niet).
Link naar reactie
Ok, als je "account activation" op "None" hebt staan hoef je inderdaad ook de SMTP velden niet in te vullen. Maar je zou dan ook die foutboodschap niet mogen krijgen. Dus, wat was nou precies de [u:b408dea09f]exacte[/u:b408dea09f] tekst van de foutboodschap? Je schreef alleen dat "er iets mis is" met emailer.php, maar dat is een beetje vaag. Als je wat meer informatie kunt geven, en dan met name wat de gebruiker precies op zijn scherm te zien krijgt, dan zou dat wellicht kunnen helpen. En kijk ook even in de adresbalk welke "php" hij aan het executen is op het moment van de foutmelding. (Dat is misschien emailer.php zelf, maar zou ook het script kunnen zijn wat emailer.php wil aanroepen.)
Link naar reactie
Ik vermoed dat je misschien de domain name of het script path niet goed hebt ingevuld. Ga eens naar Administration Panel >> General Admin >> Configuration. Wat heb je ingevuld bij de volgende twee velden: - Domain Name - Script path en een eindje verder naar beneden bij: - Cookie domain - Cookie name - Cookie path PS. Als ik je forum zo bekijk zou je dit moeten invullen: - Domain name: [color=darkblue:4f04be2538]members.lycos.nl[/color:4f04be2538] - Script path: [color=darkblue:4f04be2538]/cheetaforum/phpBB2/[/color:4f04be2538] - Cookie domain: - Cookie name: [color=darkblue:4f04be2538]cheetaforum[/color:4f04be2538] (de default waarde laten staan mag natuurlijk ook) - Cookie path: [color=darkblue:4f04be2538]/[/color:4f04be2538]
Link naar reactie
Heb mijn forum geupdate naar 2.06 ben van de foutmelding af Maar moet nog steeds met de hand aktiveren En hij zegt dit [b:f446569344]Your account has been created but has to be approved. Please check your e-mail for details.[/b:f446569344] Maar ik krijg geen mail toegestuurd en geaktiveerd wordt die ook niet (nog steeds met de hand) Wie o Wie kan mij helpen?? Bij voorbaat dank Alwin Winius
Link naar reactie
K mail doet het nu wel alleen beetje laat maar krijg een mailtje gestuurd met gegevens die ik mote invullen als je onder de 13 bent. P.S. dit komt omdat je bij het registreren alleen maar under 13 kan kiezen of negeren. Zal eerst nog ff proberen om een ander taal pakket te installeren hoop dat dat werkt Wie weet nog een andere oplossing?? Bij voorbaat dank Alwin Winus
Link naar reactie
Nou aktiveren werkt maar nu het volgende probleem! Engels doet alles het perfect Ga ik over naar nederlands krijg ik dit bij het registreren [b:4889396f1f]Could not find email template file :: user_welcome DEBUG MODE Line : 111 File : /data/members/free/tripod/nl/c/h/e/cheetaforum/htdocs/phpBB2/includes/emailer.php[/b:4889396f1f] Wie weet hoe dit komt of heeft een nl versie die dit niet veroorzaakt?? Of komt dit doordat het een NL pakket is voor 2.05 en het forum nu 2.06 is?? Bij voorbaat dank Alwin Winius
Link naar reactie
Nou na vele updates en vervangen van bestanden doet alles het nu alleen de layout nog afwerken dan is die af. In ieder geval bedankt voor de tips scheelde soms veel tijd! Alwin Winius P.S. kan op de lock! Wat ik heb gedaan: Van 2.0.5 naar 2.0.6 geupdate Nieuwe language packs gedownload en geinstalleerd De usercp_register gewijzigd van coppa=true naar coppa=false Dat was het wel zo'n beetje Mzzl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...