Ga naar inhoud

[PHP] Opmaak van text neergezet met 'echo()'


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een website volledig in PP aan het maken, nou loop ik ergens vast. Hieronder staat een stuk script: $view = mysql_fetch_assoc($details); echo("{$view['head1']}"); Ik wil de tekst die via $view wordt opgeroepen graag een style van mijn stylesheet geven. Nou lukt dit niet, weet iemand toevallig hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:0fbb1fff3f="maartenkossen"]Dankjewel voor de tip, maar ik gebruik allang CSS, alleen er moet toch wel met HTML naar de CSS-stylen gerefereerd worden...[/quote:0fbb1fff3f] Dat had jossan al als voorbeeld. In combinatie met PHP: [code:1:0fbb1fff3f]echo("<span class='jeclasse'>{$view['head1']}</span>");[/code:1:0fbb1fff3f] In het begin van je pagina refereren naar je stylesheet (zoals annie schreef): [code:1:0fbb1fff3f]echo "<link rel='stylesheet' type='text/css' href='layout.css'>"[/code:1:0fbb1fff3f] Of dit direct in html doen, want dit kun je gewoon in een php-pagina gebruiken: [code:1:0fbb1fff3f]<html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="layout.css"> </head> <body> <? // Hier start PHP dus echo("<span class='jeclasse'>{$view['head1']}</span>"); ?> En hier heb je weer "gewoon" HTML waar je ook weer CSS kunt gebruiken. </body> </html>[/code:1:0fbb1fff3f]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...