Ga naar inhoud

Javascript menu juiste keuze??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben mijn site aan het vernieuwen. Nu heb ik voor de navigatie gekozen voor een javascript menu (van Sothink DHTMLmenu) is dit echter wel verstandig? Mensen die javascript niet geactiveerd hebben in hun browser kunnen dan dus niet door mijn site bladeren. Heeft iemand een idee hoeveel % geen javascript ondersteund? Is het mogelijk om een stukje HTML op te nemen met tekst links, die alleen getoond worden als de browser geen javascript toelaat, zodat die personen dus ook door mijn site kunnen bladeren. Ik heb alvast een stukje van de nieuwe site online geplaatst: http://www.jecor.nl/test/home
Link naar reactie
Je zou de noscript tag kunnen gebruiken: <noscript> Deze tekst is alleen zichtbaar als JS is uitgeschakeld. </noscript> Ter info: Opera heeft de gewoonte om de tekst tussen noscript tags altijd te tonen - ook als JS is ingeschakeld - wanneer er VBScript op de pagina gebruikt wordt. IE 4.0 kent - als ik me goed herinner - een bug op dit punt. De noscript tag werkt alleen naar wens als het noscript blok ONDER het script blok wordt gezet.
Link naar reactie
Google (en vrienden) heeft trouwens ook JavaScript uitgeschakeld. Dus als je navigatie niet zonder JavaScript vlekkeloos werkt (gebruik maken van <a href="">blaat</a>) ben je verdoemd, tenzij we natuurlijk praten over een niet commerciele of intranet site. Hoewel het natuurlijk altijd onhandig blijft om andere redenen.
Link naar reactie
Ik heb nu <noscript> <?php // navigatiemenu indien geen javascript geactiveerd insluiten include($rootdir . "layout/noscript.inc"); ?> </noscript>, waarin noscript.inc een menu in pure html is, toegevoegd. Heb het in IE6.0 bekeken en daar werkt het goed. Ben benieuwd hoe dat met oudere versies en andere browsers werkt. Wil graag weten of er nu mensen zijn die twee maal een menu aan de linkerkant te zien krijgen.
Link naar reactie
Jacco bedankt voor de tip ik heb die overbodige <body> en <html> eruit gehaald. Ik werk voor vaste delen van de site met php include *.inc. In Dreamweaver zie daar dan niet de broncode van, maar als je via de browsers broncode weergeven doet dus wel en dat wist ik niet. Vandaar dat ik niet in de gaten had dat er teveel <body> en <html> in zat. Maar volgens mij is dat nu verholpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...