Ga naar inhoud

Probleem MySQL server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had na lang proberen eindelijk Apache, PHP, MySQL en phpMyAdmin aan de gang. En wat gebeurt er de volgende keer dat ik m'n PC aanzet? Als ik in IE phpMyAdmin oproep dan krijg ik de volgende melding: "phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg. Fout MySQL retourneerde: #2003 - Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)" Als ik dan kijk in WinMySQLAdmin (tab Environment) dan zijn de velden met server-info leeg, terwijl die wel informatie weergaven toen alles eerst wel werkte. Ook de tab Server geeft totaal geen info (leeg scherm). Als ik in een shell-scherm (cmd in Windows 2000) bijv. 'mysqlshow' type, dan krijg ik ook de melding "Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)" Het lijkt erop dat mijn MySQL server niet goed werkt. Weet iemand hoe ik dit kan controleren en op kan lossen? Opnieuw installeren werkt niet, want dat heb ik al geprobeerd...
Link naar reactie
[quote:2f0231e457="teacher"]Wordt MySQL wel opgestart?[/quote:2f0231e457] Ik gebruik WinMySQLAdmin en zie dat het verkeerslichtje op groen staat. Dat betekent toch dat de MySQL-server gestart is? Als ik in Windows 2000 bij de Services kijk, dan zie ik ook daar dat-ie gestart is. Maar binnen WinMySQLAdmin zie ik totaal geen server-info op de verschillende tabs. Ook als ik een report wil maken dan krijg ik de melding dat de server geconnect moet worden. Ik begrijp er helemaal niks meer van. Slechts 1 dag heeft het gewerkt. Ik dacht dat MySQL een zeer stabiel systeem is. Ik heb zelfs alles een keer opnieuw opnieuw geïnstalleerd (Apache2, PHP, MySQL en phpMyAdmin) maar dat helpt allemaal niks.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...