Ga naar inhoud

problemen met setinterval of set toimeout


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste forumleden ik probeer met het volgende stukje script een plaatje te laten zomen. Nu wil ik dit tijd gecontroleerd doen Maar met dit (onderstaand)script gaat de browser (msIE) hangen. Ik heb verschillende voorbeelden bekeken zelfs hier op het forum word ergens de functie timeout gebruikt om een sub te onderbreken. Ik zie het verschil niet tussen deze voorbeelden en waarom deze niet werkt. function plaatjesintro(){ // word aangeroepen vanuit de preload var zoombreedte=20; var zoomhoogte =1; while(zoomhoogte <=85){ document.plaatje2.height=(zoomhoogte);plaatje2.width="100"; document.plaatje2.src=plaatje2a.scr; setInterval("zoomhoogte++",100);} // Ook geprobeert met setTimeout("plaatjesintro();",100); } Ik hoop dat de fout kan zien groetjes arno, :cry:
Link naar reactie
setTimeout wordt 1 keer uitgevoerd, na het aantal ms dat je aangeeft. setInterval wordt elke keer uitgevoerd, na elke aantal ms dat je aangeeft. setTimeout kun je dus het beste gebruiken voor functies die maar 1 of 2 keer moeten worden uitgevoerd na een x aantal ms. setInterval is handig voor functies die continu of vaak moeten worden uitgevoerd om de x aantal ms. setInterval wordt dus continu uitgevoerd, tenzij je het stopt met de functie clearInterval. Als ik dit toepas op jous code, krijg je dit ongeveer: [code:1:91186686f4] var zoomhoogte =1; function plaatjesintro(){ var zoombreedte=20; document.plaatje2.height=zoomhoogte;plaatje2.width="100"; zoomhoogte++; if (zoomhoogte >=85)clearInterval(interval); } var interval; function doe(){ interval=setInterval("plaatjesintro()",100);} } window.onload=doe; [/code:1:91186686f4] Let ook op de variabelen die ik buiten de functies plaats. Dit zijn globale variabelen, en dat heb ik nodig in dit geval, zodat ik er ook bij kan vanuit andere functies. Gebruik trouwens liever document.getElementById('plaatje2') ipv document.plaatje2
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...