Ga naar inhoud

PHP variabele krijgt geen waarde toegekend via adresbalk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een site en werk daar met includebestanden, de code voor de indexpagina ziet er zo uit: [code:1:1c2e0ef742]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><head> <? include('dbconnect.php'); $query = mysql_query('select * FROM config WHERE name="title"'); while ($title = mysql_fetch_array($query)) { echo ("<title>" . $title['value'] . "</title>\n"); } ?> <style type="text/css">@import url('kos.css');</style> </head> <!-- Het gedeelte in het midden. --> <div id="main"> <? if (empty($page)) { $page='main'; } include('inc_' . $page . '.php'); // echo ($page); ?> </div> <!-- De links aan de linkerkant om de website te navigeren. --> <div id="list1" class="link-list"> <? include('inc_menu.php'); ?> </div> </html>[/code:1:1c2e0ef742] Alleen hier gaat het mis: [code:1:1c2e0ef742]<? if (empty($page)) { $page='main'; } include('inc_' . $page . '.php'); // echo ($page); ?> [/code:1:1c2e0ef742] Als er via de adresbalk geen waarde aan $page wordt gegeven, wordt automatisch de homepagina ingevoegd (main). Maar als ik de pagina aanroep met index.php?page=news krijgt $page helemaal niet de waarde news. Hij laad dan gewoon inc_main.php erin. Dit geldt ook voor een andere variabele in een ander bestand. Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen of wat ik fout heb gedaan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...