Ga naar inhoud

Javascript functie in HTML table


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij een standaard HTML table komen de cellen netjes naast alkaar zoals ik bedoeld heb. Een HTML tabel genereren vanuit Javascript lukt prima; totdat ik een javascript functie in de tabel opneem. De cel-inhoud die dan gegenereerd wordt komt boven de tabel te staan en in de tabel staat dan 'undefined'. In het volgende voorbeeld probeer ik het probleem duidelijk te maken. Output: [img:4d4190fe11]http://home.hccnet.nl/jc.visser/koos/tabel.jpg[/img:4d4190fe11] Code: [code:1:4d4190fe11]<html> <head> <title>Tabel proef</title> <script language=javascript> var tekst1="proefje1" var tekst2="proefje2" var tekst3="proefje3" var tekst4="proefje4" function functie(link){ document.write(link); } </script> </head> <body> <script language=javascript> document.write("<table border='1' cellspacing='0' cellpadding='5' >"); document.write("<th colspan=4><h2>Tabel naam</h2></th>"); document.write("<tr>"); document.write("<td valign ='top' align='center'><center>proef1</td>"); document.write("<td valign ='top' align='center'><center>"+functie(tekst2)+"</td>"); document.write("<td valign ='top' align='center'><center>"+document.write(tekst3)+"</td>"); document.write("<td valign ='top' align='center'><center>"+tekst4+"</td>"); document.write("</tr>"); document.write("</table>"); </script> </body> </html>[/code:1:4d4190fe11] Weet iemand een manier om javascript correct in de tabel te krijgen? Ik heb al veel gezocht, maar nergens een antwoord gevonden (ook niet in de FAQ). Koos.
Link naar reactie
De functie: [code:1:9329e3c048]function functie(link){ return (link); } [/code:1:9329e3c048] En proefje 2 en 3 moeten zijn: [code:1:9329e3c048]document.write("<td valign ='top' align='center'><center>"+functie(tekst2)+"</td>"); document.write("<td valign ='top' align='center'><center>"+tekst3+"</td>"); [/code:1:9329e3c048] Zie ook: [url]http://www.w3schools.com/js/default.asp[/url] Veel succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...