Ga naar inhoud

[MySQL] configuratie problemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Aangezien ik eens wilde spelen met MovableType, heb ik MySQL op mijn systeem geinstalleerd. Echter, het lukt mij niet deze goed aan de praat te krijgen en ik krijg de ene error na de andere.. Een aantal dingen heb ik inmiddels opgelost maar toch werkt het niet. Help? Mijn webserver ziet er als volgt uit: OS WinXP Apache2 MySQL 4.0.16 phpMyAdmin 2.5.4 PHP4 (nvt bij dit probleem) Perl5 (nvt bij dit probleem) ** Na installatie van MySQL installeerde ik op aanraden van het artikel over "Programmeren voor internet" uit de meest recente Computer!Totaal ook phpMyAdmin. Het aanpassen van enkele gegevens in het configuratiebestand gaf mij enige problemen aangezien een hoop van deze dingen mij heel niets zeiden, en ben ik me eerst maar gaan verdiepen in de abacadabra documentatie van MySQL. Inmiddels heb ik de service aan de praat middels winmysqladmin.exe en hier een username en password ingevoerd. MySQL draait, ik heb netjes het verkeerslicht in mijn taakbalk, en hij staat op groen dus ik neem aan dat daar alles in orde is. Maar.. wanneer ik vervolgens in m'n webbrowser (IE6.x) phpMyAdmin wil aanroepen, krijg ik steeds een error. De error die ik eerst kreeg, heb ik inmiddels verholpen door MySQL daadwerkelijk op te starten ;) maar nu zegt het: [quote:3aa89f1f0a]phpMyAdmin - Fout phpMyAdmin kon het configuratie bestand niet lezen! Dit kan gebeuren als php een parse error in dit bestand aantreft of dit bestand helemaal niet gevonden kan worden. Roep het configuratie bestand direct aan met de snelkoppeling hieronder en lees de php foutmelding(en). In de meeste gevallen ontbreekt er ergens bijvoorbeeld een quote. Wanneer er een blanco pagina wordt weergegeven zijn er geen problemen. config.inc.php [/quote:3aa89f1f0a] Echter, wanneer ik de snelkoppeling naar dat bestand config.inc.php volg, krijg ik een blanco pagina wat dus volgens deze tekst zou betekenen dat er geen problemen zijn. En toch werkt het niet. Ik vrees dat dit een nogal onsamenhangend verhaal is, zo voelt voor mij de gehele installatie van MySQL wel in ieder geval. Ik heb netjes de install instructions van zowel MySQL als phpMyAdmin opgevolgd en ik ben echt niet de domste *smiles* maar hier en daar zijn dingen mij gewoon niet duidelijk en het is lastig hierdoor het probleem op te sporen waardoor het geheel niet werkt. Suggesties, opmerkingen, hits&tips.. zijn erg welkom!! Voor het werkt zal ik niet rusten hehe. Bedankt alvast! ~ladyvox
Link naar reactie
De aanpassingen van dit bestand heb ik inderdaad in dreamweaver gedaan (heerlijk programma) en voor zover ik kan zien staat alles daar goed.. althans, alle kleurtjes zijn goed enzo zegmaar :) Ik heb besloten om MySQL te deinstalleren en nog eens van scratch overnieuw te beginnen, want ik heb de afgelopen 2 dagen zoveel veranderd, aangepast en zitten pielen dat ik de weg kwijt ben. Bedankt iig. ~ladyvox
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...