Ga naar inhoud

Invulformulier maken met PHP, moeilijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben een absolute beginner wat PHP betreft. Ik weet wel wat van html en java af. Nu heb ik een site waar ik een invoerformulier op wil maken waarop ik de films die ik aangeschaft heb, op wil laten verschijnen. Dus ik vul in, in een formulier bijv. the Matrix en dat ie dat wegschrijft naar een database en dat het verschijnt op de site. Is dit moeilijk om te maken, zijn er voorbeelden te vinden die ik zou kunnen gebruiken? Of zou ik anders een cursusje php moeten volgen, misschien ergens op Internet? Alvast bedankt
Link naar reactie
Mod: (Bill Gates) kan dit [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewforum.php?f=13]hier naartoe[/url] verplaatst worden? En antwoord op je vraag: Leer eerst maar eens basis php en MySql o.i.d., in de C!T staat een basiscursus PHP. (deel 2) In een phptutorial kom je eerst de 'html'-php basis tegen, en daarna de samenwerking met een eventuele Database, zoals een (My)Sql-database.
Link naar reactie
[quote:9a9b558e2b="philipo"]Hoi, Ik ben een absolute beginner wat PHP betreft. Ik weet wel wat van html en java af. Nu heb ik een site waar ik een invoerformulier op wil maken waarop ik de films die ik aangeschaft heb, op wil laten verschijnen. Dus ik vul in, in een formulier bijv. the Matrix en dat ie dat wegschrijft naar een database en dat het verschijnt op de site. Is dit moeilijk om te maken, zijn er voorbeelden te vinden die ik zou kunnen gebruiken? Of zou ik anders een cursusje php moeten volgen, misschien ergens op Internet? Alvast bedankt[/quote:9a9b558e2b] Het invulformulier zelf kun je trouwens in html schrijven!
Link naar reactie