Ga naar inhoud

Visual Basic Script leren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben opzoek naar resources voor VBScript, het liefst iets dat VBScript helemaal uitlegt. Ik heb al op google gezocht naar tutorials enzo maar vind alleen "De basis stuff in een HTML doc verwerken" enzo. Ik heb "Visual Basic Script In a Nutshell" ook al bekenen maar dit is niet echt een leerboek. De tutorials van w3school heb ik al gedaan = basis stuff. Groeten, Armitage
Link naar reactie
Op Devguru staat een goede reference (ook wel geschikt als tutorial). http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/vbscript_intro.html Als je geïnteresseerd bent in VBScript in WSH en/of ASP scripts, kun je ook op Devguru terecht. [quote:a7154eee2f] En als je dan toch gaat scripten in JavaScript, kijk dan ook eens naar het JavaScript DOM, de "nieuwe" standaard met legio mogelijkheden. [/quote:a7154eee2f] Het "JavaScript DOM" kun je ook in VBScript gebruiken. Het W3C DOM is immers niet een specifiek JavaScript object.
Link naar reactie
[quote:97d3dcf6c5="Jacco"]Het "JavaScript DOM" kun je ook in VBScript gebruiken. Het W3C DOM is immers niet een specifiek JavaScript object.[/quote:97d3dcf6c5]Klopt, JavaScript DOM is de toepassing van W3C DOM op JavaScript (dûh) maar je hebt ook JavaScript dat niet aan die standaard voldoet. En aangezien ik JavaScript aanraadde vond ik wel dat ik de "goede versie" moest aanraden, aangezien de mogelijkheden - mits goed toegepast - veel groter zijn. Maar je hebt dus wel gelijk... ;) - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...