Ga naar inhoud

Wat is het nut van meerdere databases?


Aanbevolen berichten

Ok, ik hoop maar dat ik dit bericht bij het juiste onderwerp [Webprogrammeren & Scripting] heb gezet... Ik ben overgestapt van gratis webhosting naar betaalde webhosting, en bij mijn nieuwe provider heb ik de mogelijkheid om meer dan 1 MySQL database aan te maken. Ik vraag mij af wat eigenlijk de voordelen zijn van verschillende databases, terwijl ik in 1 database gewoon meerdere tabellen kan aanmaken... Stel dat ik twee verschillende websites op de webspace zet, allebei met een afzonderlijk gastenboek of zoiets, dan kan ik in 1 database toch gewoon twee verschillende tabellen maken (bijvoorbeeld site1_gastenboek en site2_gastenboek). Of is het dan handiger om een nieuwe database aan te maken? Gaat het misschien sneller?
Link naar reactie
[quote:97599ee803="Buur"]Ok, ik hoop maar dat ik dit bericht bij het juiste onderwerp [Webprogrammeren & Scripting] heb gezet... Ik ben overgestapt van gratis webhosting naar betaalde webhosting, en bij mijn nieuwe provider heb ik de mogelijkheid om meer dan 1 MySQL database aan te maken. Ik vraag mij af wat eigenlijk de voordelen zijn van verschillende databases, terwijl ik in 1 database gewoon meerdere tabellen kan aanmaken... Stel dat ik twee verschillende websites op de webspace zet, allebei met een afzonderlijk gastenboek of zoiets, dan kan ik in 1 database toch gewoon twee verschillende tabellen maken (bijvoorbeeld site1_gastenboek en site2_gastenboek). Of is het dan handiger om een nieuwe database aan te maken? Gaat het misschien sneller?[/quote:97599ee803] Het nut van 2 databases is dat het de overzichtelijkheid beter wordt. Stel je maakt een site met een forum, dan kan je bijvoorbeeld het forum in een andere database zetten. Als je een grote site hebt, met verschillende onderdelen, gebruik je ook gauw veel verschillende kolommen. Dan wordt het op een gegeven moment onoverzichtelijk. Het is in theorie sneller om verschillende (kleinere) databases te gebruiken dan eentje waar 100 tabellen in staan. Maar met een kleine site is dit verschik gewoon niet merkbaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...