Ga naar inhoud

$row en insert vraag (php)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een script die alle alle nodige rows uit de db haalt hij zet ze netjes onder elkaar. maar nu is de bedoeling dat hij die gegevens allemaal opstaat in een ander tabel. Het probleem is dat hij alleen de onderste regel opstaat hoe kan ik dit op lossen dat hij alles regels opslaat. [code:1:17249e2f94] while($row = mysql_fetch_array($query)) { $row["name"] = htmlspecialchars(base64_decode($row["name"])); echo "<tr><td><input type=\"tekst\" name=\"idx\" size=\"3\" value=\"$row[id]\"></td><td><input type=\"text\" name=\"name\" size=\"16\" value=\"$row[name]\"></td></tr>"; } echo "</table><br><br>"; ?><input type="submit" name="submit" value="lets go!!"> </form> <? }else{ mysql_query("insert into $tabel_naam values( '$idx','$name','$name','','','0','','','user','0')") or die(mysql_error()); [/code:1:17249e2f94]
Link naar reactie
Het lijkt erop dat je de insert doet binnen een [b:d5eb324e49]else[/b:d5eb324e49] in plaats van binnen de [b:d5eb324e49]while[/b:d5eb324e49] (waar je door de records loopt). Maar echt duidelijk wordt dat niet met de code die je hier geeft, er mist nog een stukje. Als je overigens waarden van 1 table naar een andere table wil oversluizen dan is het sneller omdat via 1 query te doen in plaats van X losse queries. Even uit m'n hoofd wordt dat: [code:1:d5eb324e49] mysql_query("INSERT INTO tabel1 (a, b) SELECT c, d FROM tabel2 WHERE foo = 'bar'"); [/code:1:d5eb324e49]
Link naar reactie
Thanks dit deel werkt nu ik ben er bijna alleen dit nog De bedoeling is dat de nicknaam gelijk "base64_decode" wordt [code:1:ff510e0275] $nickname = htmlspecialchars(base64_decode($nickname)); [/code:1:ff510e0275] Hier zal het in moeten gebeuren [code:1:ff510e0275] mysql_query("INSERT INTO $tabel_naam (id, nickname, stats_naam) SELECT id, name, name FROM $stats_players"); [/code:1:ff510e0275] De vraag is dus waar of hoe moet ik die decode regel tussen zetten. Want alles wat ik doe niets helpt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...