Ga naar inhoud

Prijslijst in Excel in HTML


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben bezig met een site waarop ik een prijslijst moet zetten. Nu is het probleem dat de prijslijst gemaakt wordt in Excel. Dan kan ik die prijslijst natuurlijk helemaal over gaan tikken, maar das onhandig, bovendien als de prijslijst veranderd, moet ik alle HTML bestanden weer gaan veranderen. Mijn vraag; weet iemand een systeem die automatisch die prijslijst in Excel kan uitlezen en die laat zien in HTML, zo dat, als er een nieuwe prijslijst uitkomt, die gewoon geupload kan worden en zo vanzelf de nieuwe prijslijst weer geeft. Ik hoopdat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, zo niet vraag het dan maar. Ik heb het forum ook al een afgezocht, maar kon niet echt de ideale oplossing vinden MVG Remco
Link naar reactie
Er zijn meerdere mogelijkheden. Of je deze wil en/of kan gebruiken hangt af van de mate van automatisering die je wil bereiken en van de technische mogelijkheden op je server (en daarmee samenhangend het vereiste kennisniveau). Ik gooi even wat termen in de ring. Kijk maar in hoeverre deze bruikbaar zijn: [list:2d9a8c2ef0] [*:2d9a8c2ef0]in Excel opslaan als HTML bestand en uploaden [*:2d9a8c2ef0]in Excel opslaan als CSV, uploaden en via scripttaal parsen op server of inlezen in database [*:2d9a8c2ef0]via ODBC koppeling maken naar Excel bestand [*:2d9a8c2ef0]via DTS (MS SQL Server) inlezen in database [/list:u:2d9a8c2ef0] En zo zijn er waarschijnlijk nog wel wat opties te verzinnen.
Link naar reactie
bedankt voor de snelle reactie! de eerste twee opties had ik al geprobeerd, maar das niet wat ik zoek.... ik wil die prijslijst in de lay-out "gieten" van de site. ik stel me zo iets voor dat ik een tabel maak in mn html bestand en dan daar in iets zet (zoals bij excel) bijv onder omschrijving =prijslijst.xls cel a2 en bij prijs =prijslijst.xls cel a3, maar dan op een manier dat het werkt. mvg remco
Link naar reactie
Ik denk dat je dan toch de tweede optie van Annie moet gebruiken, uiteraard in combinatie met een server side taal als PHP of ASP om het geheel in een database te zetten én om de pagina dynamisch te creëren zodat de nieuwe prijslijst na uploaden automatisch wordt geupdate op de site. Helaas vereist dit enige programmeerkennis en een standaardkennis van de werking van een database. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...