Ga naar inhoud

(PHP) teller doet het niet, waarom??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben bezig in php een eigen teller te bouwen, omdat ik die dan op verschillende delen van mijn site kan zetten, maar nu wil het ff niet lukken. Dit is de code die ik gebruik, die $control gebruik ik dan om te bepalen of de waarde van de teller opgehoogd moet worden of dat die gebruiker die dag al op mijn site geweest is: [code:1:e937020714]<?php $control= 0 ; $ip = getenv ("REMOTE_ADDR"); // get the ip number of the user $check = fopen ("check.dat", "r"); while (!feof ($check)) { $ipcheck = fgets($check); if ($ip ==$ipcheck) { $control = 1; } echo ("{$ipcheck}<br>"); } fclose ($check); echo ("{$ip}<br>"); echo $control; ?>[/code:1:e937020714] Hier zit het deel van de teller zelf nog niet bij, maar dat is al gelukt alleen dit lukt niet zo goed, want op het punt waar ik uit het bestand dat ik al heb de ip's ga inlezen dan herkent de code het einde van een regel niet, weet iemand hoe dit komt ik heb in het .dat bestandje gewoon netjes alle ip's onder elkaar staan (zelf verzonnen om de code te testen)
Link naar reactie
fgets() retourneerd de ingelezen regel _inclusief_ de carriage return. De regel trimmen is hiervoor een oplossing. [code:1:d2ef2c388e]$ipcheck = trim(fgets($check));[/code:1:d2ef2c388e] Het laatste teken ervan afhalen kan problemen opleveren op de laatste regel, deze heeft namelijk geen <enter> er meer achter staan. Nog even wat info over die <enter> Deze wordt in een tekstbestand opgeslagen in 2 tekens. Te weten <CR> en <LF> = Carriage return en Line Feed. Afgeleid van de 'ouderwetse' typemachine: Zet de letterslede terug naar het begin van de regel en voer een nieuwe regel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...