Ga naar inhoud

bewerken inhoud website


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil via mijn browser op een website tekst kunnen bewerken op dezelfde manier alsof ik in word werk, dus opmaak etc. Ik wil geen gebruik maken van een database. Het hoeft geen gratis toepassing te zijn. het liefst open ik mijn .htm pagina's in een soort java applet met de mogelijkheden van opmaak zoals byv. in word en dat ik dan op een knop opslaan druk en dat de veranderingen in de .htm pagina word opgeslagen ik dacht er zelf aan op de .htm pagina een chmod van 666 dan te geven
Link naar reactie
Geen database? Lijkt me juist handig, maar goed... Ik denk dat je het beste gebruik kunt maken van een ActiveX Control binnen Internet Explorer die het grafische gedeelte afhandeld, zoals bij Yahoo! en Hotmail. Even zoeken met Google, gebruik de termen ActiveX, Compose, HTML en dergelijke... Ik ben er ooit mee bezig geweest en het werkt leuk, maar helaas alleen onder IE. Daarnaast zul je toch altijd een server side taal als PHP of ASP tot je beschikking moeten hebben om veranderingen op te kunnen slaan. Succes! - Bas
Link naar reactie
[quote:46b9e7cffd="BasHamar"]. . . . Daarnaast zul je toch altijd een server side taal als PHP of ASP tot je beschikking moeten hebben om veranderingen op te kunnen slaan. Succes! - Bas[/quote:46b9e7cffd]Die chmod 666 zal volgens mij inderdaad alleen effect hebben als de server een serverside taal zoals php ondersteunt. Enkel chmod 666 maakt een file niet van buiten af voor iedereen toegankelijk om te schrijven. Het geheel zal waarschijnlijk een beetje gaan lijken op de constructie die bij een forum of een gastenboek wordt gebruikt. Via een commando in een php-bestand de file inlezen en zichtbaar maken, file bewerken, en via die php de file weer opslaan. Ik denk dat die knop opslaan dan zoiets wordt als een submit-knop zoals die b.v. in een formulier wordt gebruikt. NB: Als ik de vraag goed begrijp, dan is het de bedoeling dat iedereen dan zondermeer toegang tot die file heeft? Anders heeft het hele gedoe weinig zin, en is dunkt mij gewoon FTP de beste oplossing: File down loaden, bewerken en via FTP weer opslaan. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...