Ga naar inhoud

HTML vraagje en J.S. vraagje.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb 2 vraagjes. Vraag 1: ik ben tijdje bezig met HTML, kwil nu ff nieuw formpje maken voor me site maar ik weet niet meer hoe ik ervoor kan zorgen dat een gebruiker alleen maar nummers in kan voeren in een bepaald deel. Dit heb ik nu: [code:1:226bff148d]<OL>Telefoon nummer:<INPUT TYPE="NUMBERS" NAME="Telefoon nummer:" SIZE="10" MAXLENGTH="10"></OL>[/code:1:226bff148d] (let niet op de <OL> tags, die staan er voor een lijstje.) Maar wat er staat werkt niet, ik kan ook nog gewoon letters invoeren. Iemand iets? Vraag 2: Als je het formulier verzend wil ik graag dat als je op de knop klikt dat je dan iets krijgt als: Uw formulier is met succes verzonden, klik hier om terug te keren naar de site. De knop wil ik dan ff snel met javscript in elkaar flansen. Gewoon een simpel knopje. Klik erop en hij verzend + je word naar een site doorgestuurt. Weet iemand misschien een geschikt knopje? Kleuren hoeven er niet in, die wil ik graag zelf proberen te doen(zelf ook beetje frotten, leer je het meeste van) Alvast bedankt. Greetz, Rens_uit_His
Link naar reactie
Ik weet niet of het mogelijk is om in een input alleen getallen in te voeren, volgens mij niet. Wel kun je ervoor zorgen dat het formulier niet verstuurd kan worden als het gtelefoonnummer uit alleen etallen bestaat (met JavaScript). [code:1:78045acb00] function validateNumber(field, msg, min, max) { if (!min) { min = 0 } if (!max) { max = 255 } if ( (parseInt(field.value) != field.value) || field.value.length < min || field.value.length > max) { alert(msg); field.focus(); field.select(); return false; } return true; } ============================ <form action="handler" onsubmit="return validateNumber(this.phone, 'Please enter a phone number, numbers only', 10, 10);"> [/code:1:78045acb00] Zo wordt meteen ook gekeken of het nummer wel 10 cijfers lang is. Het doorsturen naar een bepaalde pagina moet je denk ik opnemen in het script dat je formulier verwerkt... succes
Link naar reactie
JS in de head: [code:1:7ef56b7196] <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- function validateNumber(field, msg, min, max) { if (!min) { min = 0 } if (!max) { max = 255 } if ( (parseInt(field.value) != field.value) || field.value.length < min || field.value.length > max) { alert(msg); field.focus(); field.select(); return false; } return true; } --> </SCRIPT> [/code:1:7ef56b7196] =========== dit in de html: !! handler wordt POST of GET (in jou geval waarschijnlijk POST) !! en je moet wel even de input waar het tel.nr. inkomt de naam "phone" geven: [code:1:7ef56b7196] <form action="handler" onsubmit="return validateNumber(this.phone, 'Please enter a phone number, numbers only', 10, 10);"> <input type="text" maxlength="10" name="phone"> [/code:1:7ef56b7196]
Link naar reactie
[quote:345905b1f7="redmar"] Zo wordt meteen ook gekeken of het nummer wel 10 cijfers lang is.[/quote:345905b1f7] Ik vind het vreemd dat er een bovengrens van 255 wordt gegeven als de max niet opgegeven wordt. Waarom wordt deze niet gewoon genegeerd als deze niet wordt meegegeven? Bijvoorbeeld zo: [code:1:345905b1f7] <script type="text/javascript"> function validateNumber(field, msg, min, max) { if ( (parseInt(field.value) != field.value) || // check for integer values (min && field.value.length < min) || // check for minimum number of digits (max && field.value.length > max) // check for maximum number of digits ) { alert(msg); field.focus(); field.select(); return false; } return true; } </script> [/code:1:345905b1f7] [quote:345905b1f7="redmar"] dit in de html: !! handler wordt POST of GET (in jou geval waarschijnlijk POST) !! [/quote:345905b1f7] handler moet het verwerkende script worden in het voorbeeldje wat je geeft, "post" of "get" geef je op bij de [i:345905b1f7]method[/i:345905b1f7] van een form. Misschien overbodig, maar wel het vermelden waard: Het is aan te raden om de controle op de input niet alleen aan de clientzijde uit te voeren, maar om deze bij verwerking op de server nogmaals te controleren!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...