Ga naar inhoud

[js] welke submittoets gebruikt?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem waar ik nog niet uitkom: In een form heb ik 3 submit-buttons staan: [code:1:e6e173adfb] <td height="30" align="center" valign="bottom"> <input style="width: 130px; font: 11px Arial" type="submit" value="Opnemen" name="Submit">& <input style="width: 130px; font: 11px Arial" type="submit" value="Opnieuw" name="Reset">& <input style="width: 130px; font: 11px Arial" type="submit" value="Voorbeeld" name="Show" target="_self"> </td> [/code:1:e6e173adfb] Via de onSubmit-handler wil ik in een javascript de toets bepalen die is ingedrukt ("Opnemen","Opnieuw","Voorbeeld"). In de form-tag heb ik onsubmit="return controle();" geplaatst. In de script-deel wordt de functie ook correct aangeroepen. [code:1:e6e173adfb]function controle() { alert (document.paginaform.*****); return false; } [/code:1:e6e173adfb] Op de plaats van de ***** moet iets komen te staan die de waarde weergeeft van de ingedrukte toets. Wie kan mij opweg helpen.
Link naar reactie
Als je de "trigger" verplaatst van het verzenden van het form (de onsubmit) naar het klikken op de knop (onclick) bereik je wat je wilt: [code:1:7b5c3eb59b]<script language="JavaScript"> function test(item) { alert(item.name); alert(item.value); } </script> <form> <input type="submit" name="Submit" value="opnemen" onClick="test(this)"> <input type="submit" name="Reset" value="opnieuw" onClick="test(this)"> <input type="submit" name="Show" value="voorbeeld" onClick="test(this)"> </form>[/code:1:7b5c3eb59b] Ik vraag me af of het onsubmit-event van het form weet op welke knop er is gedrukt. Bij klikken op een van de knoppen wordt het onSubmit-event getriggerd, that's all. Correct me if i'm wrong
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...