Ga naar inhoud

(javascript) gegevens van gebruiker laten versturen


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik weet dat je met javascript vrij gemakkelijk de schermresolutie van een gebruiker van jou website kan laten controleren zodat hij/zij bijvoorbeeld automatisch naar de, voor zijn resolutie geoptimaliseerde, versie van jou website kan worden gestuurd. Maar nu wil ik eigenlijk iets meer. Ik wil namelijk dat die informatie naar mijn e-mailadres verzonden wordt, zodat ik kan tellen hoeveel gebruikers mijn site hebben en welke schermresolutie ze meestal gebruiken, is dit mogelijk?? Zo ja, kan iemand mij dan vertellen hoe dit in zijn werk gaat, misschien met een stukje voorbeeldcode
Link naar reactie
[quote:1a96d35e34]ja, dat het in perl kan weet ik, maar de host waar mijn site staat ondersteunt geen perl, daarom wilde ik een script in javascript maken.[/quote:1a96d35e34] Je kunt bijna alle gegevens van je bezoeker met JavaScript achter halen, maar versturen is inderdaad een probleem.. Ik heb zoiets ooit weleens gedaan, maar dan een php-script waarin enige JavaScript was verwerkt en dat werkt als een trein.. [quote:1a96d35e34]je zegt dat je dan met mailto moet gaan werken, maar kan het niet met cgi-bin????[/quote:1a96d35e34] Als je een cgi-bin map hebt op je server, dan denk ik toch dat je provider perl of cgi scripts ondersteund.. Ik zou nog eens goed gaan zoeken, wat je host wel en niet ondersteund... :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...