Ga naar inhoud

Een php vraagje


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor zover ik weet is een parse-error een foutmelding van de php-interpreter. Zodra jij je php-script op een server laat draaien, wordt dit script door de php-interpreter "vertaald" naar simpel html. Als je een fout in dat script maakt, gaat dat "vertalen" niet goed en komt hij met bv deze foutmelding. waarom dit parsen heet, geen flauw idee. (het is zo wel erg simpel uitgelegd maar ik geloof dat ik redelijk in de buurt zit)
Link naar reactie
[quote:76dad7d1b1="sander16v"]Voor zover ik weet is een parse-error een foutmelding van de php-interpreter. Zodra jij je php-script op een server laat draaien, wordt dit script door de php-interpreter "vertaald" naar simpel html. Als je een fout in dat script maakt, gaat dat "vertalen" niet goed en komt hij met bv deze foutmelding. waarom dit parsen heet, geen flauw idee. (het is zo wel erg simpel uitgelegd maar ik geloof dat ik redelijk in de buurt zit)[/quote:76dad7d1b1]Volgens het Engels woordenboek betekent "to parse" gewoon "ontleden". Gewoon een term die door de ontwikkelaars is gekozen, zoals we b.v. bij Basic spreken over interpreter. In feite dus precies hetzelfde. Zoals Basic een fout meldt met "syntax error", meldt php met "parse error". Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...