Ga naar inhoud

Installatie Mysql


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik zou graag mijn PhpBB forum lokaal willen draaien... mijn apache server werkt, mijn php-server ook, tenminste mijn test.php werkt! Maar ik geloof dat ik problemen heb met mysql. Op mijn pc met xp-prof moest ik aanmelden als administrator en mysql installeren. Toen werkte het. Op deze pc waar ik nu op werk staat xp-home. Hoe kan ik dan Mysql installeren?? Het lijkt goed te werken maar mijn forum kan niet in verbinding komen met mijn database
Link naar reactie
Dat xp home moet gauw van mijn laptop af, ik word er niet goed van... ben vannacht tot 3.00 bezig geweest om phpmyadmin/mysql te laten draaien. Continue de foutmelding dat ik een verkeerd wachtwoord intoetste "cannot connect to database" or whatever welke foutmelding ook.... Uiteindelijk blijkt dat de enige, maar dan ook de enige, user die ik kan gebruiken met mijn database is de user "root". Dan pas werkt alles wel. Ik heb alles geprobeerd met "grant all......." of welk commando dan ook van mysql.. Zolang dit spul alleen lokaal draait, kan ik er niet mee zitten dat ik de user Root moet gebruiken maar ik word er wel knettergek van. Waarom dit bij home?? Ik heb op een andere pc xp pro staan en ik had hetzelfde probleem--> ff inloggen als administrator, apache en mysql opnieuw installeren--> KLAAR!! kl..te home Ik heb gezegd en ben weer blij! :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...