Ga naar inhoud

php:zoeken van '<textarea' en '/textarea>'


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik de tag '<textarea' opzoeken en deze vervangen voor iets als '<div class="textarea"><textarea'? Hetzelfde is de bedoeling met de sluitende tag '</textarea>', welke moet worden vervangen voor '</textarea></div>' Kortom er moet dus automatisch iets voor worden geplaatst.. De bronbestanden kan k niet allemaal gaan veranderen want het gaat hier om vele 1000-en bestanden... Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Grappig, ik denk dat ik weet waar dat probleem vandaan komt. Er zijn overigens ook misschien wat javascript oplossingen voor je probleem. Als je ze gewoon op de computer hebt staan, kun je gewoon zo'n find and replace utility gebruiken. Ik gebruik zelf wel eens de batch action replace text die je als plugin kunt downloaden en hoort bij html-kit. Als ze op een linux-server staan en je hebt shell-toegang, dan is er ook vast een manier om dat te doen. Maar dan zou ik de vraag ergens stellen op een linux-forum.
Link naar reactie
[quote:62efb02687="Stefan Nagtegaal"]Hoe kan ik de tag '<textarea' opzoeken en deze vervangen voor iets als '<div class="textarea"><textarea'? Hetzelfde is de bedoeling met de sluitende tag '</textarea>', welke moet worden vervangen voor '</textarea></div>' [/quote:62efb02687] [url=http://www.php.net/str_replace]str_replace[/url] [quote:62efb02687="Stefan Nagtegaal"]De bronbestanden kan k niet allemaal gaan veranderen want het gaat hier om vele 1000-en bestanden... [/quote:62efb02687]En waarom niet? Daarvoor hebben ze global (file) replaces uitgevonden en deze functionaliteit zit in elke [i:62efb02687]'volwassen'[/i:62efb02687] teksteditor /edit: denk je eens rustig te kunnen forummen op dit tijdstip, wordt je nog op 1 minuut verslagen door iemand :'( :D
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[b:118b969fd0]Ik schreef:[/b:118b969fd0] [quote:118b969fd0]De bronbestanden kan k niet allemaal gaan veranderen want het gaat hier om vele 1000-en bestanden... [/quote:118b969fd0] [b:118b969fd0]Annie schreef:[/b:118b969fd0] [quote:118b969fd0]En waarom niet? Daarvoor hebben ze global (file) replaces uitgevonden en deze functionaliteit zit in elke 'volwassen' teksteditor[/quote:118b969fd0] Nou, dat zal k proberen uit te leggen dan.. Ik mag in mijn vrije tijd graag een beetje klooien in verschillende programmeertalen en zo ook PHP. Nu maak ik gebruik van een CMS, waarbij de lay-out van elke pagina wordt bepaald door een *.theme bestand. In dit theme-bestand staan verschillende functie's welke aangeroepen worden, wanneer er een bepaald type content moet worden weergegeven. Het CMS dat ik gebruik is volop in ontwikkeling. Om constant op de hoogte te zijn van de nieuwste functie's welke worden ingebouwd, maak ik gebruik van de CVS-versie (CVS = wordt steeds automatisch bijgewerkt), waardoor ik zo min mogelijk veranderingen in de core-bestanden wil aanbrengen. Wanneer ik dit wel zou doen, zouden de bestanden niet meer automatisch worden geupdate.. ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Nu weet ik, dat ik in het thema een functie op kan nemen als: [code:1:118b969fd0] function textarea2smileysbar($text) { // Vervang de openingstag van de textarea '<textarea' door '<div class=\"textarea\"><textarea'; // Vervang de sluittag van de tekstarea '</textarea>' door '</div></textarea>' return $text; } [/code:1:118b969fd0] Maar, enkel nogmaals de vraag: hoe kan k nou die openende en sluitende tag van die textarea vervangen? Ik heb ooit weleens gehoord dat dit mogelijk zou zijn met Regular Expressions, maar daar snap ik weinig van. Heeft iemand een idee hoe ik het het beste kan doen (in PHP), en misschien een voorbeeldje? Alvast bedankt...
Link naar reactie
[quote:8a341c2046="Stefan Nagtegaal"][...] ik hoop dat het een beetje duidelijk is.[/quote:8a341c2046] Dat is natuurlijk een andere reden dan die je eerst aangaf. Of het 10 of 1000 bestanden zijn maakt niet uit vandaar mijn opmerking over de global replace. [quote:8a341c2046="Stefan Nagtegaal"] Ik heb ooit weleens gehoord dat dit mogelijk zou zijn met Regular Expressions, maar daar snap ik weinig van. Heeft iemand een idee hoe ik het het beste kan doen (in PHP), en misschien een voorbeeldje? [/quote:8a341c2046] Regular expressions zijn niet nodig bij zulke simpele 1 op 1 vervangingen. Gebruik gewoon de str_replace die ik eerder ook al noemde. Ik zie niet wat het probleem is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...