Ga naar inhoud

JavaScript/ASP en de querystring


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Ik heb de volgende situatie.. Ik heb een formulier met daarop een heel aantal velden. Er staat op dit formulier ook een DropDownListBox (DDLB) die je kunt selecteren. Zodra je deze hebt geselecteerd gaat deze nieuwe waarden ophalen uit de database. Als value van deze DDLB staat dan bijvoorbeeld: [code:1:4cde7bb863] <option value="location.href='storing.asp?Nr=<%= strStoringNummer%>&ValCombo1=<%= rsRECORDSET1("Entiteitnummer")%>'"> <%= lcase(rsRECORDSET1("Omschrijving")) %></option> [/code:1:4cde7bb863] Wat hier interessant aan is, is "location.href=".. Met behulp van onderstaand javascriptje, gaat de pagina dan "refreshen" mbv het onChange event, met deze kunstmatige querystring.. Het javascriptje: [code:1:4cde7bb863] <script language="Javascript"> function doSel(obj) { for (i = 0; i < obj.length; i++) if (obj[i].selected == true) eval(obj[i].value); } </script> [/code:1:4cde7bb863] Maar nu heb ik het volgende probleem.. Ik wil ook graag de reeds ingevulde velden meenemen. Want als een gebruiker nu een "gewoon" tekstveld invuld, en daarna op de DDLB klikt, dan is die waarde weer verdwenen. Nu zou ik dit oplossen, door die waarden mee te geven in een QueryString. Maar... helaas, er vind geen submit plaats, maar een kunstmatige refresh via het javascript. Mijn vraag is, hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Zijn er nog andere trukjes die ik zou kunnen uithalen? Alvast bedankt!! :D Sander
Link naar reactie
Allereerst zou ik je willen complimenteren met het uiterst ranzige stukje javascript wat je hier laat zien ;) Serieus, waarom niet gewoon in de value van de option alleen de URI opnemen en dan in je js functie deze value aan de location.href geven? Dat is al veel beter dan werken met de eval(). Bovendien is het niet nodig om de gehele option-collection af te lopen in een lus aangezien je met de selectedIndex property kunt opvragen welke geselecteerd is. Om terug te komen op je probleem: kun je niet gewoon een submit uitvoeren? Je verwerkende script kan herkennen dat de submit alleen bedoeld is om wat extra gegevens op te halen door een parameter mee te sturen (bijv. [i]_action=refreshdata). Andere optie is voorafgaand aan de location-redir alle form elementen af te lopen en de value daarvan toevoegen aan de querystring. Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor de submit gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...