Ga naar inhoud

[PHP+MySQL] dropdown met inhoud vanuit een tabel ??


anoniem

Aanbevolen berichten

ik krijg dit niet werkend, weet iemand wat ik fout doe ? [code:1:ff168d70bf]$sqlstr = "SELECT * FROM mm"; $result = mysql_query($sqlstr); if (mysql_num_rows($result)) { echo '<select name="Name" size="1">'; while ($row = mysql_fetch_array($result)) { printf('<option value="%s">%s</option>', $row["name"]); } echo '</select>'; } else { echo 'Geen Gevonden'; } [/code:1:ff168d70bf] Tevens wil ik graag een selectie maken vanuit deze dropdown. Alvast bedankt
Link naar reactie
Je geeft twee placeholders voor een string in de sprintf en maar 1 parameter. Als je met selectie bedoeld dat eent optie standaard geselecteerd moet zijn dan kan dat door [i:201a192cb8]selected="selected"[/i:201a192cb8] toe te voegen (afhankelijk van een bepaalde conditie). [code:1:201a192cb8] $sqlstr = "SELECT * FROM mm"; $result = mysql_query($sqlstr); if (mysql_num_rows($result)) { echo '<select name="Name" size="1">'; while ($row = mysql_fetch_array($result)) { // determine if option is 'selected' if ($foo == $row['name']) { $bar = ' selected="selected"'; } else { $bar = ''; } // write the option printf('<option value="%s"%s>%s</option>', $row["name"], $bar, $row["name"]); } echo '</select>'; } else { echo 'Geen Gevonden'; } [/code:1:201a192cb8]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...