Ga naar inhoud

PHP - screensize


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil in PHP de gebruikte screensize uitlezen. We hebben al een oplossing in combinatie met JavaScript: [code:1:0bc5c60b40]<script language="JavaScript"> window.location.href = "page.php?size="+escape(screen.width); </script>[/code:1:0bc5c60b40] (redirect naar 'page.php', met de screenwidth achter het ?) en dan op 'page.php': [code:1:0bc5c60b40]<?php $screen = ($_GET["size"]); if ($screen == "800") { header ("Location: page-800.php") ; exit ; } ?>[/code:1:0bc5c60b40] maken we een extra redirect voor een 800x600 scherm, in alle andere gevallen wordt de code op deze pagina gebruikt. Er moet nog wat foutcontrole en zo bij (andere schermafmetingen etc.), maar het principe werkt. Maar: Hiermee gebruiken we in het slechtste geval 2x een redirect, en dat is toch wat overkill. Weet iemand een directere manier, bij voorkeur helemaal in PHP (of een eenvoudigere manier om de waarde uit het JavaScript naar PHP over te brengen? roeland =================================== LINUX is like an indian tipi: no windows, no gates and apache inside
Link naar reactie
[quote:cca250aec0]In principe zoek ik dus een oplossing zonder JavaScript. [/quote:cca250aec0] Toch zul je iets moeten verzinnen om de schermgrootte van de client-side (JavaScript) naar de server-side (PHP) te krijgen. Als je op page.php die variabele "size" opslaat in een sessie-variable o.i.d. kun je het vandaar verder met alleen PHP.
Link naar reactie
[quote:6a2a79ce16] Als je op page.php die variabele "size" opslaat in een sessie-variable o.i.d. kun je het vandaar verder met alleen PHP.[/quote:6a2a79ce16] Misschien heb ik het "probleem" niet helemaal duidelijk uitgelegd. Wat ik zoek is een oplossing die de hele JavaScript oplossing overslaat. Ik wil dus eigenlijk de screensize direct via PHP kunnen afleiden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...