Ga naar inhoud

(PHP) file leegmaken


anoniem

Aanbevolen berichten

Volgens mij moet het zo kunnen: $voorlopig="reacties.txt"; $bestandsindex = fopen($voorlopig,"w+"); fclose($bestandsindex); Waarbij dus reacties.txt het te legen bestand is. Dit is een stukje uit een gastenboek, waar ik de toevoegregels uit heb geknipt. Je opent dus het bestand met de parameter w of w+, en sluit het meteen weer. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:90b47a1617]Nu heb ik alleen nog 1 vraagje: weet iemand hoe ik (in PHP) een code kan maken die elke dag een bestand leeg maakt, maar dat alleen bij het eerste bezoek van die dag doet en daarna weer het bestand laat vullen om vervolgens bij het eerste bezoek de volgende dag weer geleegd te worden enz enz[/quote:90b47a1617] met Cron jobs kun je bepaalde commando's op bepaalde tijdstippen uitvoeren. zie: http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=44
Link naar reactie
[quote:c52e1e0c3c="pc_freak17"]zo werkt het idd, bedankt, Nu heb ik alleen nog 1 vraagje: weet iemand hoe ik (in PHP) een code kan maken die elke dag een bestand leeg maakt, maar dat alleen bij het eerste bezoek van die dag doet en daarna weer het bestand laat vullen om vervolgens bij het eerste bezoek de volgende dag weer geleegd te worden enz enz[/quote:c52e1e0c3c] Dit kun je m.b.v. een temp bestandje doen. [code:1:c52e1e0c3c] if (file_exists($tmpfile)) { $currdate = date(); $tmpfile_date = filemtime($tmpfile); if (mktime(0,0,0) > mktime(0,0,0,date('d',$tmpfile_date),date('m',$tmpfile_date),date('Y',$tmpfile_date))) { // reset gastenboek // wis $tmpfile } } else { // creeer $tmpfile }[/code:1:c52e1e0c3c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...