Ga naar inhoud

[mysql/aps/php] Kaartenbak


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een kaartenbak te ontwerpen voor het beheren van repro(papier) zoals brieven, enveloppen, briefpapier, papier en ga zo nog even door. Nu is het de bedoeling omdat het om ongeveer 10.000 records zal gaan het gaat draaien op mysql. Verder is het de bedoeling aangezien de database op een centrale server komt te staan dat het wel zo makkelijk is als het web based kan. Nu zat ik te denken aan iets van php of asp, ik weet niet wat het makkelijkste hiervoor is. Ik heb zelf weinig ervaring met php en asp om dingen uit databases te halen maar weet wat ik als resultaat wil hebben. Ik volgende tables gemaakt in een mysql database genaamd kaartenbak tables: db user table db bestaat uit de volgende rows: nummer naam pmschrijving maat besteld_op besteld_door besteld_voor geleverd_door voorraad datum table user bestaat uit de volgende rows: username password super_priv user_priv Het is dus de bedoeling dat men eerst in moet loggen eer men in het systeem kan werk daarom heb ik de table user gemaakt. Tevens dient de table user om te bepalen of iemand super user is dus mag deleten en wijzigen of een normale user die alleen mag lezen. Tevens moet er een opties komen om user aan te maken cq rechten aan te passen van normaal naar super en omgekeerd. Ook moet er een zoekfunctie in komen zie kan zoeken op nummer en evt. op naam. Het nummer zaal bestaan uit bv 102.115 dus met een punt in het midden. Dus als men op bv 102. zoekt moet men dus alles wat bv 102. voor zich heeft zichtbaar worden. De kaartenbak zal dus op een mysql server gaan draaien die onder windows 2000 server geinstalleerd zal staan. Op die server is IIS aanwezig evt. kunnen we daar wel php extensies op installeren om de site php te laten draaien. Alvast bedankt Mod: mocht het in een ander forum horen gaarne moven.
Link naar reactie
[quote:2f510bd646="Movinghead"][quote:2f510bd646="katrien"]misschien toch handig om cursusje PHP te gaan doen...[/quote:2f510bd646] zou idd handig zijn, waar kan je dit volgen? [/quote:2f510bd646] Wat dacht je van de bekende instituten, [url=http://www.btobig.nl/btobig_www.php?reg=MAIN&type=FS&pageName=96&lan=DEF&iReg=RUBR&iType=PAGE&iPageName=3929&itemNr=6512]bijv deze[/url] Of [url=http://php.pagina.nl]online via tutorials[/url]? Of via zelfstudie uit wat boeken [quote:2f510bd646="Movinghead"]maar kan iemand me helpen of kan ik beter een phpbb forum uit elkaar slopen dan heb ik eigenlijk alles he[/quote:2f510bd646] Wat heeft een forum met een kaartenbak te maken? Overigens vind ik de keuze voor php en mysql niet de meest logische als je win2k en iis draait. Het kan natuurlijk wel, maar heb je ook serieus naar andere opties gekeken? Met een beetje zoeken op dit forum of via google is genoeg informatie te vinden over de verschillende mogelijkheden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...