Ga naar inhoud

Waar kan ik PHP,MySQL en Apache Vinden, hulp!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, :D Ik ben via het blad van computertotaal de delen aan het volgen en ben uiteraard pas bij deel 1 van programmeren voor internet. Ik wil op mijn eigen computer een test database maken, zoals beschreven via het blad. er staat in dat de basis voor dit alles is Php,MySQL en Apache en die 3 moet ik als basis in mijn computer hebben om vervolgens alle delen te kunnen volgen. waar kan ik deze programma's vinden en dowloaden ik kan via het blad niet echt begrijpen waar ik moet wezen. wie kan mij helpen of heeft tips. groetjes miky :roll:
Link naar reactie
[quote:7a46da75ae="mikyair"]Hoi hoi, :D Ik ben via het blad van computertotaal de delen aan het volgen en ben uiteraard pas bij deel 1 van programmeren voor internet. Ik wil op mijn eigen computer een test database maken, zoals beschreven via het blad. er staat in dat de basis voor dit alles is Php,MySQL en Apache en die 3 moet ik als basis in mijn computer hebben om vervolgens alle delen te kunnen volgen. waar kan ik deze programma's vinden en dowloaden ik kan via het blad niet echt begrijpen waar ik moet wezen. wie kan mij helpen of heeft tips. groetjes miky :roll:[/quote:7a46da75ae]Ik heb gemerkt dat de op blz. 53 aangegeven toegevoegde regels niet kloppen. :o Moeten volgens [url]http://www.php.net/manual/nl/install.apache2.php[/url] zijn: ScriptAlias /php/ "c:/php/" AddType application/x-httpd-php .php Action application/x-httpd-php "/php/php.exe" Dit werkt bij mij. Ik kan weer de testpagina "test.php", die ook op blz. 53 staat aangegeven, niet vinden. Wie kan mij daaraan helpen? :roll:
Link naar reactie
Hoi (tsjah wat zet je anders boven een eerste post :P) Ik ben eindelijk ook begonnen met php'en :D Wilde het al een tijdje doen en nu het in dit blad stond, had ik gelijk een mooi begin. De html is allemaal wel gelukt, maar nu heb ik toch echt een probleempje met het php'en. Ik zet het maar hierin, omdat ik denk dat het aan m'n installatie ligt. Ik draai XP zonder SP1 met daaronder phpdev als server. Ik krijg een variabele uit een htmlformulier niet ge-echo'd/print in een stukkie php ^_^ Zelfs niet als ik gewoon letterlijk de code kopiëer van verscheidene sites >< Bijvoorbeeld [code:1:f9065b81b6] <html> <head> <title>Een Formulier</title> </head> <form action="verwerk.php" method="get"> Voer hier een stukje tekst in: <input type="text" name="tekst"> <input type="submit" value="Verstuur" name="submit"> </form> </html> [/code:1:f9065b81b6] [code:1:f9065b81b6] <?php echo "$tekst"; ?> [/code:1:f9065b81b6] Uiteraard zijn de stukkies netjes opgeslagen als .htm en verwerk.php. Hij geeft op de php-pagina niks (wel de tekst als ik die eromheen zet ><) Ik heb vanalles geprobeerd: van $_GET[x] ook met http stukje ertussen. Met print, andere haakjes, alles waar ook maar kon tussen aanhalingstekens, dan weer niet enz :P Heeeeelp! Ik wil graag leren php'en, maar ik krijg gewoon niks op me schermpie.
Link naar reactie
[quote:8faab3a755="Banaan"]Nee, ik heb het zowel met GET als met POST (in beide versies dus wel hetzelfde :P) geprobeerd.[/quote:8faab3a755]Als je de method van de action-tag veranderd in "post" en de waarden dan als volgt uitleest[code:1:8faab3a755]$_POST["tekst"][/code:1:8faab3a755](en dus niet "$_POST[tekst]" en wat voor meer ranzige opties hier gesuggereerd worden) zou het moeten werken. Anders zou je het nog met "$HTTP_POST_VARS" kunnen proberen...
Link naar reactie
Dat met HTTP_POST_VARS had ik al geprobeerd. Er stond zelfs op een site dat dat moest met de nieuwste versies van PHP namelijk. Dan van WimB ga ik nu ff proberen, want al het bovenstaande geeft nog steeds een blanco php-pagina >< Ook als het niet lukt: iig al hardstikke bedankt mensen :D Edit: Sorry, maar die optie van Bill Gates werkte toch. Had ff een inconsequentie over het hoofd gezien ivm met post en get :oops: Hardstikke bedank mensen :D Jullie willen het misschien niet horen, maar ik houd van jullie op dit moment :P
Link naar reactie
[quote:51a1939b3a="Alexander Online"]ook een goed pakket is PHPtriad. ff googlen en je vind m.[/quote:51a1939b3a] [url=http://www.sokkit.net]Sokkit Web Server Toolkit (formerly PHPTriad): Apache and PHP on Windows with ease[/url] [quote:51a1939b3a="Sokkit"] "For those interested in the back story of Sokkit, yes, this is the very same product that used to be called PHPTriad. There were several reasons for the name change including a potential licensing issue. Along with the renaming, Sokkit was rewritten from scratch in November of 2002 to be based on Apache 2.0. Sokkit 3.2 is provided as a 30 day trial with a $19.95 registration fee. Paying the registration fee allows us to keep a roof over our heads and allows us time to work on Sokkit and other useful products."[/quote:51a1939b3a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...