Ga naar inhoud

PHP met Frames (iets uit een frame rippen)


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, ik ben bezig met een nieuwe website in frames. nu heb ik 1 bestand gemaakt als mainpage home.php?sub=1 en voor de andere link versies natuurlijk andere getallen achter de = nu wil alleen in een ander frame de sub dat getal dus rippen. Zodat ik ook in deze pagina variable kan laden die bij de sub horen. Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen. Alvast bedankt
Link naar reactie
Beste, ik heb [code]$rip = $_GET["sub"];[/code] deze code geprobeerd alleen deze werkt niet. Ik probeer het nog 1 keer iets duidelijker uit te leggen. Misschien kwam het hier voor iets wat vaag over. Ik maak dus een website met frames. nu laat ik in 1 van de frames een bestand b.v.: home.php?sub=1 In het script worden aan die 1 variablen mee gegeven in een config bestand. Op deze manier. [code]error_reporting(E_ALL); if ((!isset($_GET['sub'])) || ($_GET['sub'] == 0)) { // MainPage $main = "Home"; // MainPage } elseif ($_GET['sub'] == 1) { $main = "Home"; // About } elseif ($_GET['sub'] == 2) { $main = "About";[/code] Natuurlijk sluit ik de tag goed af zoals dit hoort. Nu wil ik alleen op een andere pagina dus niet de pagina die de URL home.php?sub=1 draagt de variabele "$main" laden. Ik hoop dat jullie het nu begrijpen zo niet dan hoor ik het wel
Link naar reactie
OK hier nog een keer een poging. het wat duidelijker uit te leggen... Ik heb een website met frames. in de index.php worden al deze frames geladen. Ook zit hier een menu bij voor het gemak menu.php en natuurlijk een mainpage.php en hier omheen nog wat verschillende pagina's waarvan 1 dus belangrijk is: rechts.php. Nu is mijn bedoeling: Om als ik op 1 van de links klik in de menu.php dat dan in het mainpage.php de pagina mainpage.php?sub=1 wordt geladen. Aan deze "sub=1" geef ik variablen mee die ik heb geplaatst in een nieuw bestand genaamd config.php. Nu staan er in die config.php ook variabelen voor rechts.php maar aangezien rechts.php gewoon rechts.php blijft en nieuw een "sub" mee krijgt kan ik deze variabelen niet laden. Het is dus de bedoeling dat ik vanaf 2 pagina's 1tje waar ik wel een "sub" aan mee geef en 1tje waar dus geen sub aan zit wel de juiste variabelen kan mee geven. Ik hoop dat deze omschrijving duidelijker is. Wat ik heb geprobeerd maar niet werkte door mijn gebrekkige kennis aan Java-Script is een JSje te maken waarmee het mogelijk is 2 pagina's in 1 keer te laden. dus dat ik aan rechts.php wel de "sub=1" mee zou geven. Naar mijns inziens zou dan het probleem ook opgelost kunnen zijn. Maar ik denk dat er ook nog wel PHP oplossingen zouden kunnen zijn. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Als je de waarden uit de config.php nodig hebt voor server-side bewerkingen dan ontkom je er niet aan om zowel mainpage.php als rechts.php opnieuw in te laden. En dit kan je inderdaad doen met javascript, voorbeelden hiervan zijn er voldoende te vinden op dit forum en op internet. Dan heb je nog het probleem hoe je de variabelen in beide scripts krijgt. Dit kan je op meerdere manieren oplossen en welke methode het best is is moeilijk te beoordelen als we de gewenste functionaliteit niet kennen. Een aantal van deze mogelijkheden zijn: - gebruik van de querystring - gebruik van sessies - gebruik van cookies Als het om client-side bewerkingen gaat dan is het niet nodig (in de meeste gevallen) om rechts.php overnieuw in te laden aangezien het met javascript mogelijk is om gegevens of functies uit andere window objecten te gebruiken. Als je niet verder komt met de opmerkingen die geplaatst zijn dan zou het voor de beeldvorming wel handig zijn als je in plaats van het probleem eens (duidelijker) beschrijft wat je wil bereiken en waarom. De uitleg die je nu geeft [quote:550cb65d6a]Het is dus de bedoeling dat ik vanaf 2 pagina's 1tje waar ik wel een "sub" aan mee geef en 1tje waar dus geen sub aan zit wel de juiste variabelen kan mee geven.[/quote:550cb65d6a] maakt het voor mij in ieder geval niet echt duidelijker.
Link naar reactie
Waarom gebruik je frames als je serverside-scripting tot je beschiking hebt? Als ik je probleem goed begrijp is dit hetzelfde als: [i:ef0f3782a5]'ik heb een framesite en ik wil in twee frames de pagina veranderen bij het klikken op een link.'[/i:ef0f3782a5] Gooi die frames er uit (heb je niet nodig bij serverside-scripting) en je probleem is opgelost! -Rémy
Link naar reactie
[quote:0277e6e484="Remytje"]Gooi die frames er uit (heb je niet nodig bij serverside-scripting)[/quote:0277e6e484] Met alle respect, maar dit vind ik toch een [i:0277e6e484]load-of-crap[/i:0277e6e484]. Werken zonder frames kan en is zelfs vaak gewoon aan te raden, maar dit heeft imho dus niets met server-side scripting te maken.
Link naar reactie
[quote:08f9b5d345="Annie"][...] dit heeft imho dus niets met server-side scripting te maken.[/quote:08f9b5d345]Zonder nu direct weer de framesdiscussie te willen doen aanwakkeren moet ik toch even kwijt dat dit [i:08f9b5d345]alles[/i:08f9b5d345] met server side scripting te maken heeft! Op deze manier is er namelijk niet langer de noodzaak voor redundantie oftewel het meerdere malen voorkomen van dezelfde data. Zonder SSI of server side scripting zou dit wel het geval zijn, en dan zijn frames plotseling veel aantrekkelijker om je site goed te kunnen onderhouden. - Bas
Link naar reactie
[quote:a96e47004c="BasHamar"]Zonder nu direct weer de framesdiscussie te willen doen aanwakkeren ...[/quote:a96e47004c] Je hoeft ook geen frames discussie aan te wakkeren :), het zal meer een discussie zijn over het verschil tussen server-side technieken en client-side eigenschappen. En ik wilde alleen maar even aangeven dat ik het onzin vind om deze twee zaken 1 op 1 met elkaar te verbinden (zoals dat hier gebeurt). Frames worden/werden niet alleen gebruikt om de code onderhoudbaar te houden. Ik maak bijvoorbeeld ook webbased applicaties (en die zitten boordevol server-side code) waarbij het gebruik van een frameset een belangrijk onderdeel van de GUI is. En deze zou ook frameless gemaakt kunnen worden, maar dan alleen als ik client-side een heleboel ga rommelen met javascript of concessies doe richting de intuitiviteit van de GUI. Shame on me for using frames, maar dan ga ik later maar niet naar programmers-heaven. Die vleugeltjes staan me toch niet ;)
Link naar reactie
[quote:2ac080c5df="Annie"]Werken zonder frames kan en is zelfs vaak gewoon aan te raden, maar dit heeft imho dus niets met server-side scripting te maken.[/quote:2ac080c5df]Ik neem aan dat je bedoeld [i:2ac080c5df]'Werken [b:2ac080c5df]met[/b:2ac080c5df] frames...'[/i:2ac080c5df]? (anders zou je het met mij eens zijn :D of ben je het niet eens dat ik zeg dat bij serverside-scripting geen frames nodig zijn?) [quote:2ac080c5df="Annie"]En ik wilde alleen maar even aangeven dat ik het onzin vind om deze twee zaken 1 op 1 met elkaar te verbinden (zoals dat hier gebeurt).[/quote:2ac080c5df]Als ik de vraag van fletcher doorlees heeft hij zijn menu in een apart frame waaraan ook de variabele 'sub' meegegeven moet worden. Een oplossing is dan zonder frames te werken en het menu te includen in je serverside-script. [quote:2ac080c5df="Annie"]Frames worden/werden niet alleen gebruikt om de code onderhoudbaar te houden. Ik maak bijvoorbeeld ook webbased applicaties (en die zitten boordevol server-side code) waarbij het gebruik van een frameset een belangrijk onderdeel van de GUI is. En deze zou ook frameless gemaakt kunnen worden, maar dan alleen als ik client-side een heleboel ga rommelen met javascript of concessies doe richting de intuitiviteit van de GUI. [/quote:2ac080c5df]Hier ben ik het niet met je eens ;). Ik denk dat frames in alle gevallen onnodig is en indien de web-applicatie zich als een desktop-applicatie dient te gedragen dan zou ik daarvoor Flash gebruiken. Dus als jij het niet eens bent om het feit dat ik zeg dat bij serverside-scripting geen frames nodig zijn, dan zullen wij het denk ik niet eens worden ;-). Tuurlijk kan je frames gebruiken, maar ik denk dat geen enkele situatie dit rechtvaardigt (misschien alleen bij een wilgroei van intranet-sites die je onder eenzelfde menu wilt hangen, maar dan gebruik je een frame meer als linkbar). Dit even terzijde, denk je dat fletcher zijn site, met het oog op de GUI, niet zonder frames kan? (kan ik ook niet beoordelen, want we hebben de site nog niet gezien, maar ik denk dat het makkelijk zonder frames kan) -Rémy
Link naar reactie
[quote:76362649c7="Remytje"]Ik neem aan dat je bedoeld [i:76362649c7]'Werken [b:76362649c7]met[/b:76362649c7] frames...'[/i:76362649c7]? (anders zou je het met mij eens zijn :D of ben je het niet eens dat ik zeg dat bij serverside-scripting geen frames nodig zijn?) [/quote:76362649c7] Ik bedoel gewoon wat ik schrijf, "zonder" dus. Ik ben het ook gewoon met je eens over het frames verhaal. [quote:76362649c7="Remytje"] Hier ben ik het niet met je eens ;). Ik denk dat frames in alle gevallen onnodig is en indien de web-applicatie zich als een desktop-applicatie dient te gedragen dan zou ik daarvoor Flash gebruiken. Tuurlijk kan je frames gebruiken, maar ik denk dat geen enkele situatie dit rechtvaardigt (misschien alleen bij een wilgroei van intranet-sites die je onder eenzelfde menu wilt hangen, maar dan gebruik je een frame meer als linkbar). [/quote:76362649c7] Waarom toch die kruistocht ineens tegen frames? Bij een keuze voor een bepaalde techniek ga ik altijd uit van de pro's en con's. Als de nadelen van frames niet gelden voor een applicatie en bijvoorbeeld een GUI in flash te duur wordt (bijv. omdat de kennis ingekocht moet worden of de ontwikkeltijd daardoor langer wordt) dan is mijn keuze snel gemaakt. Jij maakt een keuze voor Flash, ik maak (soms) een keuze voor (i)frames. Maakt dat jouw keuze ineens beter? Dacht het niet. Overigens ben ik geen aanhanger van frames, ik ben alleen een tegenstander van mensen die niet out-of-the-box willen denken.
Link naar reactie
[quote:20628622d3="Annie"]Waarom toch die kruistocht ineens tegen frames?[/quote:20628622d3]??? Ik voer geen kruistocht tegen frames, want mij maakt het niets uit als iemand frames wil gebruiken. (Snap ook niet waarom je denkt dat ik dit voer, ik bied alleen een oplossing voor het probleem van fletcher) [quote:20628622d3="Annie"]Jij maakt een keuze voor Flash, ik maak (soms) een keuze voor (i)frames. Maakt dat jouw keuze ineens beter? Dacht het niet.[/quote:20628622d3]Ik denk van wel, maar dat doet er niet toe, want alle twee de oplossingen kunnen perfect werken voor de gebruiker. Ik heb alleen een andere kijk\invalshoek op dingen dan jou, daar is toch niets mis mee? [quote:20628622d3="Annie"]Overigens ben ik geen aanhanger van frames, ik ben alleen een tegenstander van mensen die niet out-of-the-box willen denken.[/quote:20628622d3]Ik geef enkel een oplossing voor een probleem en in mijn eerste vraag die ik stel is: 'Waarom gebruik je frames?', waarmee ik dus aangeef of er misschien een bepaalde reden is om persé frames te gebruiken (zijn de pro's en con's goed afgewogen...) Jammer dat je mij dan in bepaald hokje duwt, maar het enige wat ik zeg is dat geen frames nodig hebt bij serverside-scripting (je kan het dus wel gebruiken) en deze 'stelling' heb je, in mijn optiek, nog niet onderuit kunnen halen (hoeft ook niet ;)) -Rémy
Link naar reactie
(*zucht*) nu we toch bezig zijn meng ik me er ook maar in. Ik gebruik altijd frames, kheb ut eenmaal zonder geprobeerd (layers e.d) echter dat gaf niet het juiste effect. Frames ogen gewoon veel mooier, zodra jij in een frameloze pagina op een link drukt, dan flitst die hele site weg om vervolgens alles opnieuw te gaan zitten laden (dataverkeer ???) met de juiste gegevens. Nee geef mij maar frames.. waarom zijn jullie hier toch altijd zo op tegen, zeker omdat dat weer van Ms is. :o
Link naar reactie
Hmmzz... veel discussie hier, maar ik kom er nog steeds niet uit, ben zelf ook geen voorstander van frames werk zelf liever met table's alleen krijg ik het niet voor elkaar dit design in tables te zetten. het design is te zien op [url]http://cc231148-a.sneek1.fr.home.nl/websites/mf/[/url] tenminste als mijn PCtje aanstaat. Misschien als jullie dit zien zien jullie ook dat het vrij pittig is dit goed in tables te zetten.
Link naar reactie
Ik geloof niet dat het bijzonder moeilijk zal zijn om het geheel om te zetten naar een table based layout. Uiteraard raad ik je het niet aan, gezien de enorme hoeveelheid code en het feit dat tabellen niet gebruikt dienen te worden voor de structuur. Maar aangezien je PHP gebruikt wil ik je wel aanraden om de frames te dumpen en een layout te overwegen die gemaakt is mbv CSS. Ik denk dat daar wel het een en ander mee te regelen is, indien je er hulp bij nodig hebt stuur je maar een PB-tje, dan kijk ik wat ik kan doen om je op het rechte pad te helpen. Edit: het heeft echt geen zin om mijn rechtermuisknop te disablen, het kostte me exact 5 seconden om te omzeilen. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...