Ga naar inhoud

PHP Undefined Function Imagecreatefromjpeg


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer met de hulp van php om een geupload jpeg bestandje te resizen ik heb daar zelf al een script voor gevonden en snap hoe het in elkaar zit alleen wil hij bij imagecreatfromjpeg niet verder gaan. Zoals je hier onder kunt zien heb ik er 2 echo's ingeplaatst om te kunnen checken of mijn functie uitgevoerd wordt. Nu is het geval dat de eerst echo wel op het scherm verschijnt maar de 2e dus niet ("Jpeg Loaded") er moet dus iets misgaan bij het laden van de jpeg. Ik weet dat ik gd-library nodig heb maar als het goed is zit die in php 4.3.2 al standaard ingebouwd maar hoe kan ik checken of die er ook echt in zit phpinfo() ?? want daar lijkt het niet bij te zitten. Alvast bedankt voor de hulp groetjes Rob van de Voort function LoadJpeg ($imgname) { echo("<br>LoadJpeg Function Called"); $im = @imagecreatefromjpeg ($imgname); /* Attempt to open */ echo("<br> JpegLoaded"); if (!$im) { /* See if it failed */ $im = imagecreate (150, 30); /* Create a blank image */ $bgc = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255); $tc = imagecolorallocate ($im, 0, 0, 0); imagefilledrectangle ($im, 0, 0, 150, 30, $bgc); /* Output an errmsg */ imagestring ($im, 1, 5, 5, "Error loading $imgname", $tc); } return $im; }
Link naar reactie
Weet je zeker dat de GD Library is geïnstalleerd? Zo ja, let dan even op deze opmerking uit de PHP manual:[quote:2269df5f6c]Het remote laden door deze functie wordt op dit moment niet ondersteund door de Windows versie van PHP[/quote:2269df5f6c]Mocht dit niet werken dan zou ik zeker even alle [url=http://nl.php.net/imagecreatefromjpeg]user comments[/url] lezen, er staan vaak bijzonder nuttige opmerkingen bij. - Bas
Link naar reactie
Je moet een aantal zaken regelen: Bij je PHP.ini staat er bij de [extensions] iets van GD.DLL of GD.EXE Daar moet je ; voor weghalen en aanpassen in GD2 Verder moet je het pat naar je extensions goedzetten en een DLL copieren naar je system-directory. (ben nu niet thuis, maar in deze richtingen moet je het zoeken.) Als je alles heb aangepast moet je opnieuw je web-server starten et voila het werkt. Als je nog vragen heb... Over ruim 1 uur ben ik thuis en kan ik de instellingen nakijken
Link naar reactie
In PHP.ini (staat in je \windows-directory) moet je inderdaad de puntkomma weghalen voor extension=php_gd2.dll Staat in de "; Dynamic Extensions ;"-sectie Extensions kunnen het beste staan in een subdirectory van de directory waar je php.exe staat. (Default: C:\PHP, dus de extensions in C:\PHP\Extensions). Hier moeten die extension dus ook instaan :) Mocht je deze niet hebben dan staan ze op de php.net-site Verwijzing hiernaar in php.ini: ; Directory in which the loadable extensions (modules) reside. extension_dir = ./extensions/ DLL's hoeven niet naar je windows en/of system directory gekopieerd te worden. Iig bij mijn installaties met IIS en Apache nooit hoeven doen. Let er verder even op dat je niet zowel php_gd.dll als php_gd2.dll aanzet, maar alleen php_gd2.dll.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...