Ga naar inhoud

vreemd probleempje met Internet Explorer en Javascript


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, als ik in mijn XHTML (Transitional) header refereer naar een javascript file:[code:1:4a4c189f16]<script type="text/javascript" src="stijl.js" />[/code:1:4a4c189f16] waarbij [b:4a4c189f16]stijl.js[/b:4a4c189f16] deze inhoud heeft:[code:1:4a4c189f16]function stijl(nummer) { s = document.styleSheets; if (!s || !s.length) alert ("Deze browser (" + navigator.appName + ") ondersteunt het dynamisch wisselen van stijl niet. " + "Probeer indien aanwezig de menu-optie \"Beeld->Stijlblad\" te gebruiken." ); else for (i=0; i < s.length; i++) s[i].disabled = (i != nummer); }[/code:1:4a4c189f16]dan werkt dit niet in IE; die toont dan de hele pagina niet! (zonder foutmelding). 'text/javascript' veranderen in 'application/x-javascript' werkt niet. Zet ik de functie inline, dus gewoon in de script tag, dan werkt het allemaal prima; IE toont de page, en de functie functioneert ook. Hoe komt het dat IE de pagina niet wil laten zien als de javascript extern is?
Link naar reactie
vreemd genoeg werkte de hele handel wel vanaf een lokale schijf. dus vermoed ik dat het iets te maken heeft met het mime-type dat de server meegeeft aan de HTML danwel aan de Javascript file. ben nu aan het proberen om IEXPLORE onder Linux te installeren met wine, maar ik was bij mijn ouders waar ik het IE-probleempke vaststelde. De browsers onder Linux (Konqueror, Opera en Mozilla) lopen inmiddels heel wat voor op IE6, blijkt :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...