Ga naar inhoud

.htacces vraag???


anoniem

Aanbevolen berichten

wie kan mij helpen, Ik ben bezig met het bouwen van een site, en nu wil ik dat als iemand zeg maar op de site komt niet in een keer naar index.php gaat maar naar portal.php gaat, dit kan natuurlijk door een simpel scriptje. Maar het probleem is dat mensen natuurlijk ook gewoon het adres kunnen intypen en ik wil niet dat ze er op die manier opkomen. Mijn vraag is dus (volgens mij kan dit in een .htacces bestand) hoe ik dit kan doen, dus als mensen op m'n site komen of het adres met index.php intypen gewoon terecht komen op portal.php, maar de mensen moeten in portal.php wel via de link naar index.php kunnen gaan.... wie helpt???
Link naar reactie
Oke ik heb je aanwijzingen opgevolgd, ik heb een txt'tje gemaakt daar de regels DirectoryIndex portal.php RedirectMatch /index.php /portal.php In opgenomen, ik heb het bestand geupload en renamed naar .htacces, daarna wilde ik het natuurlijk testen maar het werkte niet kun je me vertellen wat ik fout doe??? Mijn host is Lycos Tripod........
Link naar reactie
Je had ook in index.php kunnen controleren op een variabele. Indien deze niet meegegeven werd met de url wordt je doorverwezen naar portal.php, is dit wel het geval, dan is het een teken dat de bezoeker van portal.php naar index.php gegaan is. in portal.php -> link naar index.php?status=ok in index.php -> [code:1:fed06ec428] if ($status == "ok") { // inhoud site } else { header("location: portal.php"); }[/code:1:fed06ec428]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...