Ga naar inhoud

php: meenemen var bij select


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik heb een formulier waarin diverse waarden meegestuurd worden. Alleen de waarde van de selectbox worden niet meegenomen en ik zie niet waardoor dat komt. Iemand een idee ? NB de options in de select komen vanuit een database.... [code:1:edcada77cd] // Haal eerst de waarden op uit het formulier $form = $HTTP_POST_VARS; $submit = $form[submit]; $email= $form[email]; $contact= $form[contact]; ....etc.. function aanbodform(......,$email="", $contact="", ...) global $form; ...... echo "<tr><td><div align=\"right\">e-mailadres</div></td><td colspan=\"3\"><input type=\"text\" name=\"email\" value='$email' size=\"40\"></td></tr>"; echo "<tr><td><div align=\"right\">ik wil graag contact over: </div></td><td colspan=\"3\">"; echo "<select name=\"contact\" value='$contact'>"; function display_overzicht ($naam) ..... <option>...</option>etc wordt gevuld vanuit een DB ...fouten controle/afhandeling, // geen fouten // handel het formulier af. $inhoud="Gegevens uit het aanvraagformulier:\n\n"; .... $inhoud.="Email: ".$email."\n"; $inhoud.="Contact: ".$contact."\n"; mail("p@c.nl", "aanbodformulier", "$inhoud"); [/code:1:edcada77cd]
Link naar reactie
Maar nog steeds te vinden in "Programmeren"?? :) Maaruh, een antwoord op de vraag: Bij de naam van het <select? gedeelte moet je expliciet opgeven dat het om een array gaat.. Tenminste dat werkte laatst bij mij.. Dus iets in de trant van: [code:1:eb9c6917e5]echo "<select name=\"naam[]\">";[/code:1:eb9c6917e5] Die vierkante haken zorgen er dan voor dat de info doorgegeven wordt als een array. Bye, Robert
Link naar reactie
[quote:13d44b7e9d="rob_erwt"]Bij de naam van het <select? gedeelte moet je expliciet opgeven dat het om een array gaat.. Tenminste dat werkte laatst bij mij..[/quote:13d44b7e9d] Dat heeft er niets mee te maken. Waarschijnlijk heb je met een ander probleem te maken gehad (multiple select?). Als ik naar de code kijk dan lijkt mij dat het probleem veroorzaakt wordt door het feit dat de options geen value hebben. [code:1:13d44b7e9d] <select name="myselect"> <option value="value">text</option> <option value="value">text</option> </select> [/code:1:13d44b7e9d] Een value geven aan de select (<select value="" enz..>) heeft geen zin en is zelfs gewoon fout.
Link naar reactie
[quote:cee3095055="Annie"][quote:cee3095055="rob_erwt"]Bij de naam van het <select? gedeelte moet je expliciet opgeven dat het om een array gaat.. Tenminste dat werkte laatst bij mij..[/quote:cee3095055] Dat heeft er niets mee te maken. Waarschijnlijk heb je met een ander probleem te maken gehad (multiple select?). [/quote:cee3095055] Hoe een waar woord.. Was inderdaad een muliple select probleem.. Tsja, na een avond in de kroeg, lees je de volgende dag nog wel eens ergens overheen... :oops: ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...