Ga naar inhoud

Access Database


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een ASP-driven (leuke term :P ) website en nu wil ik een mdb database implementeren. SELECT queries werken wel, maar bij INSERT, UPDATE en DELETE queries retourneert 'ie "Operation must use an updateable query". En als ik een "CREATE TABLE" query uitvoer zegt 'ie "Can not modify design of table [tablename], it is in a read-only database" Het ligt niet aan mijn script denk ik, want ik heb de voorbeeldcode van IIS ook geprobeert en dan krijg ik hetzelfde. Misschien moet ik iets aan mijn instellingen veranderen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb t artikel gelezen (altijd handig als links worden gegeven, hoef ik t zelf niet op te zoeken :) ) geen van alle opties hielp, maar een optie kom ik niet uit: In het artikel staat dat de db benaderd wordt met de IUSR_MACHINE account, en dat die account ook schrijfrechten moet hebben op dat bestand.. En dat heeft die account niet. Hoe kan ik die account die privileges geven? (stond ook niet duidelijk in het artikel naar mijn mening)
Link naar reactie
Ik ben even zo vrij om een quote van een andere gebruiker op dit forum te herhalen (weliswaar een klein beetje aangepast) [quote:21c691bb7c]over het algemeen staat dat ook wel in je handleiding bij security :P[/quote:21c691bb7c] Even serieus, via [i:21c691bb7c]Properties[/i:21c691bb7c] >> [i:21c691bb7c]Security[/i:21c691bb7c] kan je toch ook deze gebruiker toevoegen en rechten geven?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...