Ga naar inhoud

[ASP] PHP fucntie ?bla=bla beschikbaar in ASP?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit met een probleem. Ik stap over op ASP voor Humorplein. Nu heb ik een PHP Movie Loader. Met een javascript in de head kon ik altijd met onderstaande link een popup venster met een door mij gedefinieerd filmpje opvragen: [code:1:d448fbaad0]<a href="javascript:NewWindow('movieloader.asp?movie=mijnfilmpje.mpg','Humorplein.nl','640','480','custom','front');">Mijn Filmpje</a>[/code:1:d448fbaad0] De (benodigde) code van de movieloader ziet er zo uit: [code:1:d448fbaad0]<embed src="<? echo "$movie"; ?>" controls="console" autostart="true" height="345" width="405"></embed>[/code:1:d448fbaad0] Nu wil ik zoiets graag in ASP maken, ik moet dus zelf het filmpje kunnen definieren in de url, dat is de bedoeling. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Ik heb al overal gezocht, maar kan nergens goede uitleg vinden! Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Helemaal mee eens. Dit was ook bedoeld om even quick and dirty de werkwijze te tonen. Voor de volledigheid: check de extensie van het gevraagde bestand; check of het bestand bestaat. Om het helemaal te beveiligen zou je de querystring variabele kunnen crypten (bijv. op basis van de huidige datum). Op http://www.planetsourcecode.com zijn in de ASP en Visual Basic secties de nodige encrypting routines te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...