Ga naar inhoud

Pagina in HTML of PHP ?


Aanbevolen berichten

Goedenavond, mijn vraag is, mijn website stond eerst gewoon bij mijn provider (chello) met een forward domeinnaam, nu heb ik een hostingpakket aangevraagd, met als ondersteuning PHP, CGI, perl. Nu is mijn vraag ik zie veel sites, waar de pagina"s niet zoals bij mijn eindigen op html of htm maar op PHP bv.http://www.beltonen.tv/wallpapers.php, is dit gewoon een kwestie van al mijn .htm pagina"s renamen naar php of niet ? En wat is hier het voordeel van ten opzichte van htm. Ik ben een NEWBIE,(is duidelijk ;-) ) Maar misschien zou iemand me hier mee kunnen helpen, alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
[quote:1a8b46efdb="Online"]Ok, dus toch wel noodzakelijk als je met PHP gaat werken, ik las ook iets dat je menus niet zoals in html op iedere pagina hoeft te veranderen, hoe werkt dat in PHP ?[/quote:1a8b46efdb] ik snap volgens mij je vraag niet helemaal, leer eerst 's ff wat php is, leer dan php programmeren, kom dan 's terug. :o ( :evil: niet boos bedoelt, hoor :evil: )
Link naar reactie
Ik denk eerder dat jullie zijn vraag niet snappen. Zelf ben ik ook een tijdje op zoek gegaan naar een PHP tutor. Als men iets over php wil weten dan komt men alleen ingewikkelde sites tegen die het over scripts hebben. Wat ik eigenlijk zoek is een tutor die mij helpt om mijn eerste php site op het net te plaatsen. De include funtie daar ben ik toevallig achtergekomen en is toch al heel wat voor een beginner. Op het net zie ik bv links die op " /site.php?PID=30" eindigen. Wat is in godsnaam een PID=30 file!!! Als ik erop klik dan opend een internet pagina.
Link naar reactie
Ja een boek kopen. Dat is inderdaad een goeie tip. Ik heb tot nu de volgende boeken: php voor beginners en Mysql/php database applicaties. Scriptjes staan er zat in. En ik weet inmiddels ook hoe ik een mailformulier moet maken en ook de gastenboeken doen het. Maar nergens uitleg hoe ik bv linken met php moet maken. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat ik php overschat en html onderschat. Maar deze boeken waren een teleurstelling voor me. Misschien heb je een goede tip voor een boek?
Link naar reactie
[url=http://www.oreilly.com/catalog/phpckbk/]PHP Cookbook[/url]. Prima boek. Anne PS: Bedoel jij met linken dingen als dit:[code:1:d4795d6aee]?page=home[/code:1:d4795d6aee]en met die informatie iets doen met php, bijvoorbeeld:[code:1:d4795d6aee]if($page == home){ include(blaat.php); }[/code:1:d4795d6aee]Want zulke dingen staan wel (ietwat simpel) in MySQL/PHP Database Applicaties. Dit zijn zeg maar de simpelste dingen. Variabelen doorgeven via een URI.
Link naar reactie
[quote:7ed424ec93="termin8or"][code:1:7ed424ec93]if($page == home){ include(blaat.php); }[/code:1:7ed424ec93][/quote:7ed424ec93]Jammer is dan wel dat het simpele voorbeeld dat je geeft meteen fout is... Variabelen die je via de url meegeeft vraag je op met $_GET["..."] waarbij de ... natuurlijk vervangen wordt door de naam van de variabele.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...