Ga naar inhoud

[PHP] If-constructie met array


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende code: [code:1:72260c89d9] If ($team[1]) print ("$team1[1] <br>") ; If ($team[2]) print ("$team1[2] <br>") ; If ($$team[3]) print ("$team1[3] <br>") ; [/code:1:72260c89d9] Alleen werkt 'ie niet. Ik krijg weliswaar geen foutmelding, maar er wordt niks "geprint". Of de variable "$team1[1]" nou FALSE of TRUE is, het maakt niet uit. Er wordt niks geprint. Deze code werkt wel als ik i.p.v. de variabelen, die onderdeel van de array "$team" zijn, gewone variablen maak. De code zou dan zo worden: [code:1:72260c89d9] If ($team1) print ("$team1 <br>") ; If ($team2) print ("$team2 <br>") ; If ($$team3) print ("$team3 <br>") ; [/code:1:72260c89d9] Alleen wil ik dit niet! Hoe zorg ik ervoor dat de eerste code wel werkt! Alvast bedankt he!
Link naar reactie
[quote:00b32229d6="Bill Gates"]Je laatste if statement is in ieder geval fout, daar staat een $ teveel, wellicht dat het daar aan ligt?[/quote:00b32229d6] Nee, daar ligt het niet aan. Op de manier waarop ik nu onderdelen van een array controleer, maakt het niet uit of ze nu FALSE of TRUE zijn. De code interpeteert ze altijd als FALSE. Hoe zorg ik ervoor dat er wel onderscheid tussen TRUE en FALSE wordt gemaakt
Link naar reactie
[quote:912739dda0="Bill Gates"]Haal je niet $team1[1] en $team[1] door elkaar? Je zegt dat je $team1[1] op true dan wel false zet, maar je checkt vervolgens of $team[1] true dan wel false is. Daar zal het probleem wel zitten (neem betere namen voor je variabelen, dan voorkom je dit soort ongein).[/quote:912739dda0] Klopt! Nu werkt het wel! Bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...