Ga naar inhoud

Hoe moet ik een phpBB2 forum copieeren?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb zelf net een forum uitgewerkt en wil het graag op een ander domijn copieeren. Ik dacht dat dit de makkelijkste oplossing was maar na het plaatsen van het forum krijg ik een error. Is er een soort van log bestand wat ik moet veranderen? Ik heb zelf ook al gekeken of ik iets kan vinden maar kom er toch niet uit.. Iemand een tip of idee wat ik via Editor zelf kan toepassen. Voor de duidelijkheid nog even: Het bestaande forum moet blijven. Er moet een kopie op eigen kracht gaan draaien op een andere site... (dus ook andere gebruikers en topics) Alvast bedankt voor het meedenken. Gr. J-P
Link naar reactie
Je moet alle bestanden kopieren naar de nieuwe lokatie. Config.php leeg maken en weer opslaan. (of zelf de waardes veranderen voor de nieuwe host.) De database compleet kopieren met bv phpMyAdmin op je nieuwe host zetten. (dus data en structuur doen) Als je config.php leeg gemaakt heb kun je het forum weer via install.php installeren. EDIT: foutje. Ik zag niet dat je de gebruikers en posts niet over wil zetten.
Link naar reactie
Het is heel simpel. Alle bestanden op je eigen surfer kopieer je. Daarna maak je een backup van je mysql database structuur en zet je diezelfde structuur bij die andere site in de database. Even de wachtwoorden goedzetten en klaar. De topics, users enz. zullen niet worden overgezet aangezien die in jouw database zitten. Dus die moet je niet kopieren, alleen de structuur. -termin8or EDIT: :D Wat zijn we enthousiast vandaag!
Link naar reactie
Ergens bij de instellingen moet je een "basis uri" instellen zodat het forum weet waar hij zijn eigen bestanden moet vinden. Als je het geheel exact gekopieerd hebt dan zal deze nog ingesteld zijn op de oude locatie van het forum. Deze is voor de server niet bereikbaar met als gevolg dat hij niet kan controleren op aanwezigheid van bepaalde bestanden en dergelijke problemen. Oplossing: kijk even met phpMyAdmin in de database waar de instellingen zijn opgeslagen en verander de oude uri naar de nieuwe locatie van het forum. - Bas Ps. Het is een gokje, bovendien heb ik geen phpBB (meer) dus ik kan ook geen preciezere aanwijzingen geven.
Link naar reactie
[quote:fb493f1128="craze"]met phpBB admin kan je een db backup maken en terugzetten dit betekent ook dat je een nieuw forum kan installeren en daar dan weer de back-up terugzet functie kan gebruiken[/quote:fb493f1128] Die functie werkt vrij bagger en werkt vaak niet goed (genoeg). Ik krijg vaak maar halve backups. Vandaar dat je beter phpMyAdmin of iets dergelijks kan gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...