Ga naar inhoud

Postgresql en PHP


Aanbevolen berichten

Dit is aan alle POSTGRESQL GOEROES onder jullie. Ik zit met een probleem; ik wil in een dropdownmenu alle mogelijke uitkomsten uit een query krijgen...maar weet net hoe. Uitleg... Hoe je in html een dropdownmenu maakt is geen probleem. ........... Hoe je in postgresql een query maakt met uitkomst dat langer is dan 1 antwoord, is geen probleem .... vb(select naam from personen where persoonsid > 10) -> hier zou je een hele lijst met namen uit kunnen krijgen. En DAT wil ik dus niet in een tabel maar in een dropdownmenu terug willen zien zodat er vanaf de site bijvoorbeeld een naam geselecteerd kan worden. En zodat er daaronder automatisch weer een dropdownmenu tevoorschijn komt , dat ontstaan is uit een volgende query, zodat er weer een keuze gemaakt kan worden. Maar hoe die je dat ? iemand ?
Link naar reactie
ik ben nog niet zo thuis in php dus vandaar dat ik die vraag zo stel, en ja ik weet wel dat je het in en tabel kunt gooien maar ik wil het perse in een dropdown menu gooien. met tabellen werken is makkelijk, maar hoe je het prziez in een dropdownmenu krijgt heb ik nog niet ontdekt dus als het voor jullie niet zo moeilijk is, leg het dan eens uit, het moet dan een pies of keek zijn. :-?
Link naar reactie
Kijk eens in je code waar iets staat als[code:1:4c40c6a55d]print "<table>"; while($row = mysql_fetch_array($dblink)){ print "<tr><td>".$row['veldnaam']."</td><td>".$row['nogeenveldnaam']."</td></tr>"; } print "</table>";[/code:1:4c40c6a55d]Als ik je nu zou vertellen dat de syntax van een dropdown box als volgt is kan je het verder toch wel zelf... ;)[code:1:4c40c6a55d]<select name="verzinmaarwat"> <option value="geefditdoor">Beschrijving</option> </select>[/code:1:4c40c6a55d]Meer een kwestie van HTML kennis dus. - Bas
Link naar reactie
Ikzelf heb het anders uiteindelijk zo gemaakt: [quote:6e0b754cef] $hotelnr2 = $_GET['hotelnr']; $query2 = "SELECT distinct kamer FROM hoteltarief WHERE prijs_per_persoon>0 and hotelnr='$hotelnr2'"; $result2 = pg_exec($con, $query1); $numrows2=pg_numrows($result2); $row1=0; $myrow2 = pg_fetch_row($result2,$row2); $kamer = $myrow2[0]; echo "Kamer:   "; $j = 0; echo"<select name=kamer>"; if ($numrows2 < 1) { echo "<P>There Were No Results for Your Search"; } else { while ($numrows2 > $j) { $myrow2[0]; $myrow2 = pg_fetch_row($result2,$j); echo "<option value=$j>$myrow2[0]\n"; $i++; } } echo "</select>"; exit; pg_close($con); ?> [/quote:6e0b754cef]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...