Ga naar inhoud

HREF vraagje


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: op mijn website wordt er een lijst met artikelen opgebouwd (bijvoorbeeld 100). Bij sommige van deze artikelen staat er een (Informatie plaatje voor), als men hierop klikt gaat men automatisch naar de betreffende leverancier en wordt in een nieuw venster de uitgebreide info getoond van dit artikel. Dit venster heeft een vaste maat (500 x450) en wordt over de hoofd site heen geplaatst. Nu komt het probleem. Ik gebruik een Java scriptje wat keurig het venster opent (kan alle opties instellen; wel knoppen/geen knoppen, sizable enz.) Maar als je over het infomratie plaatje heen gaat wordt de aanwijzer geen handje en blijft het dus een pijltje. Om dit te voorkomen heb ik ook nog een A HREF aan het informatie plaatje gehangen. Ik heb de A HREF laten linken naar een #. In eerst instantie gaat dit goed (zolang men niet scrollt in de artikel lijst). Als men namelijk naar beneden scrollt en dan op het info symbooltje klikt, wordt er keurig een nieuwe vensterje over de pagina getoond, maar (dit is het probleem) nu schiet de lijst op de pagina (waar je dus klikt op info symbooltje) terug omhoog, en sta je dus weer bovenaan de lijst. Dit komt waarschijnlijk door de A HREF met de link #. Is er een andere mogelijkheid, om toch een handje te zien als je over het plaatje gaat? Ik wil niet gewoon een nieuw browservenster openen, doormliddel van een normale hyperlink, want dan kan ik de opties niet meer instellen (zoals maten, resizable e.d.). Heeft iemand een oplossing.
Link naar reactie
Het is overigens imho vanuit gebruikersperspectief beter om onderstaande methode te gebruiken. Ik ben de exacte URL kwijt waar ik het vandaan heb (anyone?). [size=9:d2958168fd]Damn, ik moet echt eens wat aan dat geheugenverlies doen of toch maar meteen m'n favorites aanvullen :cry: [/size:d2958168fd] [code:1:d2958168fd]<a href="depaginadiejewilopenen.html" onclick="popupfunctie(this.href); return false;">klik</a>[/code:1:d2958168fd] Gebruikers met javascript support krijgen nu nog steeds een popup. De [i:d2958168fd]return false[/i:d2958168fd] zorgt ervoor dat de link niet "verder gevolgd" wordt. Gebruikers zonder javascript krijgen tenminste nog wel de pagina in een "normaal" nieuw venster. En bijvoorbeeld ook het gebruik van het contextmenu van de link (rechtermuisknop) werkt nog gewoon, bijvoorbeeld om de link aan de favorites toe te voegen zonder dat je daarbij een javascript foutmelding krijgt.
Link naar reactie
[quote:8a9c5b1366="Annie"]Het is overigens imho vanuit gebruikersperspectief beter om onderstaande methode te gebruiken. Ik ben de exacte URL kwijt waar ik het vandaan heb (anyone?). [size=9:8a9c5b1366]Damn, ik moet echt eens wat aan dat geheugenverlies doen of toch maar meteen m'n favorites aanvullen :cry: [/size:8a9c5b1366][/quote:8a9c5b1366] het is dat het je zelf zegt... :-? na heel even zoeken op dit forum vond ik dit: [quote:8a9c5b1366="termin8or"][quote:8a9c5b1366="Annie"]Kan alleen de link niet meer terugvinden. :roll: [/quote:8a9c5b1366]bedoel je misschien [url=http://www.accessify.com/tutorials/the-perfect-pop-up.asp]deze?[/url] -termin8or[/quote:8a9c5b1366] ik hoop dat het een beetje duidelik is. wimb
Link naar reactie
Dat dejavu-gevoel had ik ook toen ik de link doorlas. Het zelfde artikel staat namelijk ook op [url=http://www.sitepoint.com/article/955]Sitepoint[/url]. Dacht dat het hier jatwerk betrof, maar nu wat beter gekeken te hebben gaat het gewoon om dezelfde auteur en Accesify.com is zijn eigen website. Misschien nog een handige [url=http://www.sitepoint.com/article/1041]link[/url] dat deels hiermee te maken heeft (heb ik volgens mij al een keertje genoemd, maar mijn geheugen laat mij ook in de steek :wink:) -Rémy
Link naar reactie
Een kleine toevoeging/wijziging: Als je wil dat gebruikers zonder javascript de link in een [u:bf0b264706]nieuw[/u:bf0b264706] venster krijgen, dan zou ik zoiets doen: [code:1:bf0b264706] <a href="pagina.html" target="popupwindow" onclick="popup(this.target);return false;">klikkerdeklik</a> function popup(target){ window.open('',target); } [/code:1:bf0b264706]
Link naar reactie
Als je dan toch het target attribuut gebruikt waarom dan niet gewoon target="_blank"? Dan is er in ieder geval sprake van een [u:8d5abbb878]nieuw[/u:8d5abbb878] venster bij [u:8d5abbb878]elke[/u:8d5abbb878] klik op een link. p.s. vergeet je niet de [i:8d5abbb878]href[/i:8d5abbb878] mee te sturen met de popup functie? Voor de [i:8d5abbb878]standards-compliant fanatics[/i:8d5abbb878] verwijs ik naar de linkjes in voorgaande posts.
Link naar reactie
Oeps, het was ook fout van mij. Die return false hoorde er niet bij. Deze methode werkt niet als je target="_blank" gebruikt, dan worden er twee windows geopend. w.focus() om de focus altijd naar de popup te brengen. [code:1:7fe4d3ef00] <a href="http://nu.nl" target="popupwindow" onclick="popup(this.target);">klikkerdeklik</a> <script type="text/javascript"> function popup(ding){ w=window.open('',ding); w.focus(); } </script> [/code:1:7fe4d3ef00] [quote:7fe4d3ef00]Dan is er in ieder geval sprake van een nieuw venster bij elke klik op een link[/quote:7fe4d3ef00] Wil je [u:7fe4d3ef00]dat[/u:7fe4d3ef00]? Ik kan me [u:7fe4d3ef00]voorstellen[/u:7fe4d3ef00] dat [u:7fe4d3ef00]dezelfde[/u:7fe4d3ef00] link [u:7fe4d3ef00]altijd[/u:7fe4d3ef00] dezelfde [u:7fe4d3ef00]window[/u:7fe4d3ef00] opent.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...