Ga naar inhoud

MySql vraagje!


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje. Ik heb een MySql-database gemaakt. Ik wil deze database online zetten. Bezoekers kunnen door middel van het opgeven van zoekcriteria zoeken binnen de database. Een van die criteria wordt postcode. Hoe kan ik in MySql het voor elkaar krijgen dat elke id een lijst postcodes krijgt? Even voor de duidelijkheid: Het moet dus mogelijk zijn om te zoeken of een bepaalde dienst in een bepaalde postcode regio beschikbaar is. Hoe krijg ik die postcodes voor elkaar in MySql? Help mij a.u.b.!!!!
Link naar reactie
Ik heb allerlei velden mijn tabel. Sommige van het type VARCHAR andere weer van een ander type. Maar dat is eigenlijk het probleem niet. Het zit als volgt: als een bezoeker op mijn site komt moet het na het invoeren van zijn postcode kunnen zien welke diensten beschikbaar zijn in zijn regio. Hoe krijg ik die postcode regio's in mijn tabel, als welk type?
Link naar reactie
http://www.mysql.com/doc/en/CHAR.html Aangezien het waarschijnlijk Nederlandse postcode betreft zou ikzelf geneigd zijn om voor CHAR(6) te kiezen, aangezien deze het minste ruimte inneemt. Zijn er andere landen in betrokken met eventueel een andere lengte dan is VARCHAR een betere keuze. -termin8or
Link naar reactie
[quote:97f052eafa="Chris_GbaSpDude"] Ik heb een MySql-database gemaakt. Ik wil deze database online zetten. Bezoekers kunnen door middel van het opgeven van zoekcriteria zoeken binnen de database. Een van die criteria wordt postcode. Hoe kan ik in MySql het voor elkaar krijgen dat elke id een lijst postcodes krijgt? Even voor de duidelijkheid: Het moet dus mogelijk zijn om te zoeken of een bepaalde dienst in een bepaalde postcode regio beschikbaar is. Hoe krijg ik die postcodes voor elkaar in MySql?[/quote:97f052eafa] [url=http://www.webwereld.nl/forum/frames.phtml?forumid=7&berichtid=5782&keyword=&threads_begin=0]Postcode check[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...