Ga naar inhoud

database met aanwezige software


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een directorystructuur op mijn Hdd waarin een heleboel programma's staan, deze zijn tevens via een FTP server beschikbaar, maar ik zou graag een zoekfunctie via de website willen hebben die de results geeft. bijv. ik zoek winzip, deze staat in de directorystructuur een aantal niveau's diep, via de website vul ik in een invul schermpje in "winzip" en hieronder wordt een opsomming gegeven van de overeenkomstige software. waarschijnlijk moet dit via een script die een database vult (access, mysql) o.i.d. iemand suggesties ?? alvast bedankt
Link naar reactie
Zet een manier op om in een database een zgn treeview op te bouwen. Recursie is een mogelijkheid, maar onlangs las ik [url=http://www.sitepoint.com/article/1105]dit artikel[/url] wat een efficientere maar iets meer complexe manier laat zien. Vervolgens kan je met [url=http://nl.php.net/dir]PHP's ingebouwde directory-ondersteuning[/url] het geheel inlezen en in de database opslaan. Ik denk dat het nogal veel werk is, maar het moet kunnen. - Bas
Link naar reactie
Een treeview opslaan in de database is niet eens nodig imho. Het lijkt mij voldoende om voor een programma alleen het pad op de server op te nemen (plus nog wat zoektermen bijvoorbeeld). In een simpele vorm wordt dat dan iets als: [code:1:e8f6c13e74] Tabel: Applicaties ============================== Id Numeric Applicatie identifier Naam Text Naam van de applicatie Pad Text Pad naar de applicatie Meta Text Extra zoektermen [/code:1:e8f6c13e74] Als je het ingewikkelder wil maken dan kan dat natuurlijk. Bijvoorbeeld door inderdaad een tree aan te leggen en/of om de extra metagegevens van een applicatie onder te brengen in een andere tabel en/of om een rubricering aan te brengen (compressieprogramma's, games, enz). Zoeken kan in dit voorbeeldje op applicatie naam en/of een of meerdere andere zoektermen. Bij het uitlezen van de tabel kan dan een lijst met applicaties in linkvorm worden teruggegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...