Ga naar inhoud

[cgi] pagina index


Aanbevolen berichten

Ik gebruik onderstaand scriptje om gegevens uit mijn database te halen en weer te geven. Deze weergegeven records worden echter allemaal onder elkaar gezet, aangezien er veel records in de database zitten moet er veel gescrollt worden. Het is dan ook beter om de records per 10 weer te geven en onderaan het scherm een aanklikbare paginaindex te maken, net zoals bij google.nl. Probleem is echter dat ik niet weet hoe ik dit moet inbouwen, wie kan mij helpen ? dbmopen(%db, "/data1/hm/purple/database/database", 0664) || die $!; foreach $key (keys %db){ $string = $db{$key}; ($Tag,$ISBN,$AUTHOR,$COPYRIGHT,$DESCRIPTION,$LANGUAGE,$TITLE) = split ( "&", $string ); ($foo,$Tag)= split("=",$Tag); ($foo,$ISBN)= split("=",$ISBN); ($foo,$AUTHOR)= split("=",$AUTHOR); ($foo,$COPYRIGHT)= split("=",$COPYRIGHT); ($foo,$DESCRIPTION)= split("=",$DESCRIPTION); ($foo,$LANGUAGE)= split("=",$LANGUAGE); ($foo,$TITLE)= split("=",$TITLE); print qq{ $Tag<br> $ISBN<br> $AUTHOR<br> $COPYRIGHT<br> $DESCRIPTION<br> $LANGUAGE<br> $TITLE<br> <hr>}; } dbmclose(%db);
Link naar reactie
[quote:27013ad1f0="waarddebon"]Probleem is echter dat ik niet weet hoe ik dit moet inbouwen[/quote:27013ad1f0] En wat verwacht je nu van ons als ik vragen mag? Wil je globale ideeen die je verder zelf uitwerkt? Het idee is namelijk overal hetzelfde, alleen de implementatie verschilt per taal en module. En daarmee kan ik je wel helpen. Of wil je een werkende oplossing? In dat geval moet ik je teleurstellen aangezien mijn perl kennis niet meer up-to-date genoeg is om uit de losse pols iets neer te zetten. Of je kan natuurlijk hopen dat iemand met de juiste parate kennis vrije tijd genoeg heeft om dit voor je op te lossen, maar ik vrees het ergste voor je. Ook al omdat dit niet de normale gang van zaken is op dit forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...