Ga naar inhoud

[JS/ASP] gegevens naar server sturen, zonder refresh browser


Aanbevolen berichten

Bij het proggen loop ik tegen het volgende probleem op: Mbv een radio-selectie in html wil ik een waarde in de centrale database wijzigen, zonder dat de informatie op het scherm wordt gerefreshed. Voor de radio-input heb ik in een lus het volgende statement opgenomen: [code:1:f64724586a]<input type="radio" name="opt" value="<%=i%>" onClick="muteer(<%=i%>);">&<%=i%>[/code:1:f64724586a] verder heb ik het volgende stukje JS: 1e poging: [code:1:f64724586a]function muteer(nr) { docWin = window.open("selectmut.asp?mut=" + nr, "",'toolbar=0,location=0,menubar=0,resizable=1,top=0,left=0,width=2,height=2');dth=2,height=2'); docWin.focus() }[/code:1:f64724586a] 2e poging: [code:1:f64724586a] muteerForm.action='selectmut.asp?mut' + nr;; muteerForm.submit();[/code:1:f64724586a] Bij de eerste poging wordt er een window over de het bestaande venster geplaatst. De asp-verwerking is wel correct. Bij de body-tag plaats ik vervolgens een onload om het verster weer te verwijderen. Werkt ook. Het probleem is: het hulpvenster verschijnt. Volgende poging: hier wordt het asp in het bestaande target afgehandeld. Ook niet juist. Ik wil alleen de geslecteerde waarde overbrangen naar de server en hier laten verwerken in asp, daarna moet deze tak worden beeindigd, er mag niets over de lijn. Het oorspronkelijke programma moet blijven doorlopen. Het probleem is dus hoe moet ik de verwerking op de server beeindigen, zonder dat de bezoeker dit merkt, de rest van de handel is wel bekend. Wie kan mij een hit geven??? :roll:
Link naar reactie
Er zijn meerdere dingen die je kunt proberen. Bijvoorbeeld: [list:9b4edf361d] [*:9b4edf361d]src van een image object wijzigen, [color=blue:9b4edf361d]oImage.src = 'bla.asp?nr=1';[/color:9b4edf361d] [*:9b4edf361d]hidden (i)frame gebruiken om naar te submitten (een form kan ook een target krijgen) [*:9b4edf361d]gebruikmaken van clientside XML objecten (bijv MS XMLHTTP) waarbij je een pagina opvraagt met de juiste parameters. [/list:u:9b4edf361d] En zo zijn er vast nog wel meer variaties op hetzelfde thema. Maar waarom zou je dit eigenlijk willen doen? Als een gebruiker geen feedback krijgt dat er iets gaande is kan deze het venster wegklikken of navigeren naar een andere pagina. En daarmee is het dus mogelijk dat er niets wordt weggeschreven in de database.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...