Ga naar inhoud

Databasevraag....


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een rapport te maken met behulp van Crystal Reports en Lotus Domino. Dit zou ook met bijvoorbeeld Access kunnen, maar voor deze moet ik Crystal Reports gebruiken. Het is me gelukt om via een ODBC koppeling een connectie te maken met de Domino database, dus daar zit mijn probleem niet. Mijn opdracht is om een rapport te maken dat een overzicht geeft van bedrijven, met daaraan gekoppeld de projecten. Het moet er ongeveer zo uit te komen zien: Eigenaar 1 Project 1 - 40% inbreng Project 2 - 100% inbreng Project 3 - 100% inbreng Eigenaar 2 Project 1 - 60% inbreng Project 4 - 100% In Chrystal Reports kun je dit heel mooi doen, door een Group te maken van eigenaren. Zo kun je daar de projecten onder hangen. Nu komt het probleem. Er zijn eigenaren die samen aan een project werken, en dus samen voor de kosten moeten opdraaien. In de database staat een procentuele verdeling van de gemaakte uren. De databasetabel ziet er zo uit: projectnummer projectnaam eigenaar1 eigenaar1_percentage eigenaar2 eigenaar2_percentage eigenaar3 eigenaar3_percentage eigenaar4 eigenaar5_percentage Kortom, alle gegevens staan maar in 1 tabel. Als ik nu in Crystal Reports zeg dat ik van alle eigenaren de projecten wil zien, moet ik een veld selecteren.. ik kies dus voor eigenaar1. Nu krijg ik alle projecten te zien, met eigenaar1. Maar wat moet ik nu doen, om ook alle bedrijven met projecten te laten zien, die als eigenaar2 in de database staan... ik krijg dus niet het gewenste rapport zoals boven te zien, maar dit: Bedrijf A Project 1 - 40% inbreng Project 2 - 100% inbreng Project 3 - 100% inbreng Bedrijf B Project 4 - 100% Hij laat bij eigenaar B, dus niet Project 1 zien, waar deze eigenaar 60% aan meebetaald.. Nu heb ik al heeel veeel geprobeerd. Waaronder, middels een "If Then" statement de informatie eruit te halen. Deze in een array te stoppen. Dat lukt helaas niet :cry: Ik kan en mag de Lotus Domino database helaas niet veranderen. Men is overtuigd dat deze tabel wel de goede structuur heeft. Weet iemand of dit een databasefout is? Of zou je zoiets met bijvoorbeeld VB wel kunnen oplossen? Je kan namelijk VB in Crystal Reports gebruiken. Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit probleem op te lossen. Al is het het benoemen van het probleem databasetechnisch gezien. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...