Ga naar inhoud

PHP authentication?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil PHP-authenticatie maken en heb daarvoor de volgende code in een tutorial gevonden. Het werkt echter niet zoals verwacht. Mijn vragen: - hoe krijgt $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] een waarde? Het eerste wat het script nl. doet is controleren of deze variabele een waarde heeft, maar hoe moet 'ie die krijgen? Moet ik dit via een FORM posten? Ik krijg nu constant de 'Authorization Required'-boodschap te zien... - In de PHP-handleiding staat dat de authenticatie alleen als Apache-module werkt. Ik heb ergens anders gelezen dat het het ook onder IIS als ISAPI-module moet doen. Heeft iemand hier ervaring mee? DANK! [code:1:880d298f3f] <?php if ( ( !isset( $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] )) || (!isset($_SERVER['PHP_AUTH_PW'])) || ( $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] != 'user' ) || ( $_SERVER['PHP_AUTH_PW'] != 'pass' ) ) { header( 'WWW-Authenticate: Basic realm="Private"' ); header( 'HTTP/1.0 401 Unauthorized' ); echo 'Authorization Required.'; exit; } else { echo 'Success!'; } ?> [/code:1:880d298f3f]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...