Ga naar inhoud

Javascript vraagje...


Aanbevolen berichten

Wat ik wil is het volgende en eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dat moet doen.. Op mijn website [url]http://www.frontaal-online.com/[/url] heb ik blokken gemaakt aan de linker en de rechterkant van het scherm. Nu heb ik ooit eens ergens gezien dat je door middel van JavaScript de inhoud kunt verbergen wanneer je op bv. de titel zou klikken en na een tweede klik zou deze weer tevoorschijn komen.. Nu is de vraag dus, hoe ik dit het beste kan doen, want een JavaScript-tijger ben ik al helemaal niet, maar wil dit uiteraard graag leren of proberen.. Stefan. :D http://www.frontaal-online.com/
Link naar reactie
mag ik je als eerste ven wijzen op: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=59999]Nieuw in Webdesign? Lees dit eerst...[/url], punt 3. Maar de truuk is dit: Zet de inhoud die je wilt verbergen in een div, geef die een naam en een style (visibility: visible;) pas dan via een onclick eventhandler die je aan een linkje hangt de style aan (visibility: hidden;) t.
Link naar reactie
[quote:425552d07c]mag ik je als eerste ven wijzen op: Nieuw in Webdesign? Lees dit eerst..., punt 3. [/quote:425552d07c] Wat doe ik verkeerd dan? :-? [code:1:425552d07c]Zet de inhoud die je wilt verbergen in een div, geef die een naam en een style (visibility: visible;) pas dan via een onclick eventhandler die je aan een linkje hangt de style aan (visibility: hidden;)[/code:1:425552d07c] En kan dit iets duidelijker? Mijn site ziet er misschien uit alsof ik reuzeveel verstand heb van webprogrammeren, maar geloof me, dat is echt niet waar! Ik ben hier al ruime een jaar mee bezig en snap er nogsteeds niet echt veel van.. :( Wat bedoel j bijvoorbeeld met 'onclick eventhandler',
Link naar reactie
[code:1:41bef6d1a0] ns4 = (document.layers)? true:false ie4 = (document.all)? true:false ns6 = (document.getElementById)? true:false function showhide(id) { if (document.getElementById(id).style.visibility == 'hidden') { if (ns4) document.layers[id].visibility = "show" else if (ns6) document.getElementById(id).style.visibility = "visible"; else if (ie4) document.all[id].style.visibility = "visible" document.getElementById(id).style.display='block'; } else { if (ns4) document.layers[id].visibility = "hide" else if (ns6) document.getElementById(id).style.visibility = "hidden"; else if (ie4) document.all[id].style.visibility = "hidden" document.getElementById(id).style.display='none'; } } [/code:1:41bef6d1a0] Zo aanroepen: onclick="showhide(ID)" Op de plek van ID vul je dan de id in van de div die je wil verbergen/weergeven.
Link naar reactie
[quote:a23f8bb549="Annie"][quote:a23f8bb549="InZane"]Verder werkt het prima in IE 5/6, NS7, Mozilla, Opera, Konqueror (Linux), IE 5.5 (Mac).[/quote:a23f8bb549] Maar niet in NS4, terwijl hiervoor wel regels zijn opgenomen in je script.[/quote:a23f8bb549] Oh dan kan ik die er dus ook nog uithalen. Ik hou geen rekening meer met NS4.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...