Ga naar inhoud

Kan form niet verzenden naar een pagina met querystring?


Aanbevolen berichten

ik heb de volgende pagina: [code:1:39bc0136b1] <?php $nummer = $_REQUEST['nr']; $nakijken = $_REQUEST['nakijken']; if ($nummer > '') { $bestand = fopen("toetsen\\toets{$nummer}.ts",'r'); echo("<form action='toets.php?nakijken={$nummer}' method='post' name='toets'>"); while (!feof($bestand)) { $buffer = fgets($bestand, 1024); $file2 = explode("|",$buffer,1024); echo("<table border='1' width='100%' height='23%'><tr><td colspan='2'><strong> {$file2[1]}:</strong></td></tr><tr><td width='30%'> {$file2[2]} </td><td width='85%'><input name=antwd{$i[0]} type='radio' value='A'> {$file2[3]} <P><input name=antwd{$file2[0]} type='radio' value='B'> {$file2[4]} <P><input name=antwd{$file2[0]} type='radio' value='C'> {$file2[5]} <P><input name=antwd{$file2[0]} type='radio' value='D'> {$file2[6]} </td></tr></table><p>"); } echo("<input type=button value='submit'></form>"); } else if ($nakijken > '') { echo("nakijken"); } else { echo("kies een toets"); } ?> [/code:1:39bc0136b1] hij doet alles wat ik tot nu toe wil maar als ik nu op submit druk in het formulier dan wordt hij doorverwezen naar toets.php? ipv toets.php?nakijken{$nummer} hoe kan dit????
Link naar reactie
uhh... misschien ook handig om te weten: ik wil het graag in 1 bestand(toets.php) hebben (toets maken, toets nakijken etc) het kan in php ook hetzij wat omslachtiger als in asp: ipv: [code:1:816e04b724] echo("<form action='toets.php?nakijken={$nummer}' method='post' name='toets'>"); [/code:1:816e04b724] dit: [code:1:816e04b724] $nakijk = "nakijken={$nummer}"; echo("<form action='toets.php?{$nakijk}' method='post' name='toets'>"); [/code:1:816e04b724]
Link naar reactie
Je kan het ook allemaal in één file doen: je maakt in je formulier nog een hidden input veld en die noem je "submit" of zo en geef je de waarde "1". Nu kan je dus als action van je form "toets.php" instellen en in toets.php checken of de form-waarde "submit" bestaat: zo ja, formulier ingevuld => controleren of zo. Zo nee: begin formulier laten zien.
Link naar reactie
die querystring werkt nu heb nu een nader probleem ik krijg een parse error op een else [code:1:34ab06a148] if ($_POST['antwd{$file2[0]}'] == $file2[7]); { echo("{$file2[1]} is goed beantwoord!<p>"); } else { echo("{$file2[1]} is fout beantwoord!<br>Het goede antwoord was:{$file2[7]}"); } [/code:1:34ab06a148] vind ik errug raar (als ik de else weg haal doet ie et wel...)
Link naar reactie
[quote:1e65fb6bd5="InZane"][quote:1e65fb6bd5="Bill Gates"][code:1:1e65fb6bd5]if ($_POST['antwd{$file2[0]}'] == $file2[7]);[/code:1:1e65fb6bd5]Die puntkomma aan het einde hoort daar niet.[/quote:1e65fb6bd5] Zo jij bent wakker.. ik had er straal overheen gekeken :wink:[/quote:1e65fb6bd5] iets te enthousiast met ;'s :oops: :oops:
Link naar reactie
[quote:e25cbed491="Bill Gates"]je maakt in je formulier nog een hidden input veld en die noem je "submit" of zo en geef je de waarde "1".[/quote:e25cbed491]Ik zie dit wel vaker in online tutorials staan, maar heb mij altijd verbaasd hierover. Ik zet altijd een name-atribuut in de tag en dan heb ik geen hidden input field meer nodig. Bv. [code:1:e25cbed491]<input type="submit" name="submit" value="verstuur" />[/code:1:e25cbed491] En je kan op deze manier zelfs verschillende submit-knoppen maken (submit1, submit2) en daar in je script verschillende handelingen op uit voeren. -Rémy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...