Ga naar inhoud

database gestuurde website


Aanbevolen berichten

Beste mensen' Ik moet een website maken met daaraan een database voor een reisbureau. Daarom zou ik jullie om wat suggestie's en advies willen vragen. Ik wil een sql database, die ik met php in mijn webinterface wil weergeven. Nu is het ook zo dat mensen van het reisbureau dagelijks aanpassingen moeten maken. hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Heeft iemand wel eens een soortgelijke opdracht gehad en weet diegene dan ook hoeveel tijd hierin heeft gezeten ? zijn er nog andere aspecten waar ik rekening mee moet houden ?? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:cdff6ed0ab="Designpiet"]Beste mensen' Ik moet een website maken met daaraan een database voor een reisbureau. Daarom zou ik jullie om wat suggestie's en advies willen vragen. Ik wil een sql database, die ik met php in mijn webinterface wil weergeven. Nu is het ook zo dat mensen van het reisbureau dagelijks aanpassingen moeten maken. hoe kan ik dit het beste aanpakken ? [/quote:cdff6ed0ab] Bij http://www.sitepoint.com/books/ is een boek te koop. De eerste 4 hoofdstukken zijn te downloaden. De prijs is een klein half uurtje arbeidsloon. Het ziet er wel goed uit, nee ik heb het (nog) niet gekocht, alleen de 4 hoofdstukken gedownload. wimb
Link naar reactie
Bill Gates heeft wel degelijk een punt hier Designpiet. Je zou dit bijvoorbeeld kunnen vinden via google, of via de ingebouwde functie van dit forum, daarnaast is het misschien handig om hier eerst zelf een keertje mee geexperimenteerd te hebben, aangezien je zoiets niet 1,2,3 opzet. Tenzij je natuurlijk gewoon een kant en klaar ding download van hotscripts. Maar ook voor dat laatste had je hier geen vraag hoeven stellen. -termin8or
Link naar reactie
[quote:c53d7473f5="Designpiet"]Heeft iemand wel eens een soortgelijke opdracht gehad en weet diegene dan ook hoeveel tijd hierin heeft gezeten ? [/quote:c53d7473f5] Tja, je informatie is natuurlijk behoorlijk summier. Wat is een soortgelijke opdracht? Dat kunnen we natuurlijk niet beantwoorden. Gaat het bijvoorbeeld alleen om tekstuele content? Zo ja, hoe dynamisch is deze content? Of zijn er ook andere gegevens die je wil opslaan? Bijvoorbeeld klantgegevens, relatiebeheer, bestellingen. Hoe zit het admin gedeelte in elkaar? Welke authenticatie/autorisatie mogelijkheden wil/moet je bieden? Heb je interfaces naar andere systemen? Is er een backoffice waar we rekening mee moeten houden. Is het een procesondersteunende applicatie en zo ja, op welke wijze is deze opgenomen in het 'normale' proces. En zo kan ik nog wel uren door gaan als ik zou willen. En dan heb ik nog maar een aantal aspecten belicht. Een heel ander verhaal (en dat wil Bill ook een beetje aangeven): hoe zit het met je kennis? Ik vermoed niet zo heel erg veel. Als dit inderdaad zo is dan zou ik me allereerst maar eens goed gaan voorbereiden. Als je geen standaardpakket/-oplossing kan vinden dan heb je de technische bagage hard nodig. Door zonder voldoende kennis van zaken zomaar te beginnen help je [i:c53d7473f5]en[/i:c53d7473f5] de klant niet [i:c53d7473f5]en[/i:c53d7473f5] jezelf niet (behalve dan van de wal in de sloot).
Link naar reactie
Ik denk dat je hier het eenvoudigst uit bent als je de boel combineert: - een statisch gedeelte (adres, tel nummer, vaste hotels, plaatjes enzo) - een dynamisch gedeelte (de aanbiedingen) Voor dat laatste heb je dus je db nodig met een tabel er in (met daarin prijs, bestemming, vervoer ed), een bezoekers interface en een admin interface. Hoeveel tijd er in gaat zitten kunnen wij geen zinnig woord over zeggen; dat hangt af van hoe uitgebreid de db en de website moet worden, en van jouw kundigheid natuurlijk... Ga eens kijken hoe je met php informatie in en uit een db stopt/haalt; op phpfreakz.nl is vast wel iets te vinden...
Link naar reactie
Om kort te reageren op annie en terminator; Tuurlijk hebben jullie gelijk, ik zet er weinig informatie neer en ik heb ook niet erbij gezegd wat ik al gedaan heb. Ik heb wel degelijk met een database en php gewerkt en ik kan ook wel een database opzetten en ook uitlezen. Ik heb een paar maanden terug wat tijd op phpfreakz gezeten en heb daar een hoop geleerd. En ik waardeer jullie antwoorden dan ook. Het gaat er mij om hoe bill reageert; zo van "als je dat niet weet, kun je beter opflikkeren, want dit forum is alleen voor mensen die heel goed zijn" zo komt het bij mij over. dat gezegd hebbende wil ik erover ophouden en reageren op het antwoord van teacher. Teacher, dat gedeelte van informatie in een database stoppen en uitlezen gaat wel lukken, nu gaat het alleen om het veranderen van bijvoorbeeld teksten en of prijzen, data en dat soort variabelen. ik wil zonder dat ik in phpmyadmin hoef te komen, dingen wijzigen in mijn database. dit omdat die mensen niet om kunnen gaan met phpmyadmin. nu vroeg ik me af of dat het mogelijk is om met een webinterface (dus zonder al die codes) zoals phpmyadmin ( maar dan makkelijker) dingen te wijzigen in de database. is hier een bepaald programma voor ?? (kijk maar naar frontpage wysiwyg) alvast bedankt
Link naar reactie
Wil je het echt goed doen, maak dan zelf een interface en gebruik een UPDATE query om de waarden aan te passen. Als je het goed aanpakt is het op deze manier het makkelijkst voor je klanten, ze hebben alleen dat wat ze nodig hebben, niet meer en niet minder. Bovendien kan je alles in het Nederlands zetten, want laten we eerlijk zijn: niet iedereen spreekt andere talen. Tja, meer heb je eigenlijk niet nodig... Gewoon de benodigde data inlezen, in een form zetten zodat mensen het kunnen aanpassen (zorg wel voor goede controle op de input, anders ben je nog niet jarig!) en vervolgens de reeds genoemde UPDATE query gebruiken om de data te updaten in de database. Een simpel en voor de hand liggend advies: gebruik een unieke id voor alle rijen die je in de tabel zet, dat maakt het updaten een stuk eenvoudiger. Succes ermee, - Bas
Link naar reactie
[quote:89b6525a7c]Het gaat er mij om hoe bill reageert; zo van "als je dat niet weet, kun je beter opflikkeren, want dit forum is alleen voor mensen die heel goed zijn"[/quote:89b6525a7c]Dat maak jij ervan... Ik zeg nergens dat je niet welkom bent of zo... Ik geef je alleen het advies om het niet te doen als je niet weet hoe dit aan te pakken. Items in een database aanpassen is toch wel basiskennis. En zoals Annie al aangeeft voorkom je door vroegtijdig "nee" te zeggen een hoop "ellende" voor jou én de klant.
Link naar reactie
Ben het helemaal met BasHamar en Bill Gates eens! Ik betwijfel dan ook ten zeerste of het wel verstandig is om aan deze opdracht te beginnen. Wellicht is het verstandig om eerst wat voor jezelf te gaan oefenen. Een CMS maak je natuurlijk zelf. Dat is voor de klant makkelijker en overzichtelijker, omdat je het CMS helemaal kunt maken volgens de wensen van de klant! Verder zeg je dat je MySQL DB's kunt uitlezen met PHP, nou dan moet je toch ook wel een CMS kunnen maken!? Of heb je nog nooit gewerkt met UPDATE, INSERT en DELETE queries?
Link naar reactie
Dank je wel bas , ik ga ermee aan de slag. Voor de mensen die mij adviseren om het niet te doen omdat ik anders mijn klant benadeel, wil het volgende zeggen; Als hij een gewone klant was zou ik jullie advies opvolgen en het niet doen. Vooral omdat ik nog nooit met een cms heb gewerkt. Maar omdat het tevens een goede vriend is, wil ik dit ook voor hem doen (tenminste mijn uiterste best). Hierdoor zal ik ook ervaring opdoen in het beheren van een database, die ik in de toekomst wellicht kan gebruiken. Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar inbreng en ik zal nog vast wel veel vragen hebben, als ik die hier nog mag stellen ! groetjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...